Universitetsbiblioteket
Kurs fra Bibliotek for medisin

Introduksjon til EndNote 21 for medisinere, 31. januar 2024

Gratis kurs for ansatte og studenter ved Det medisinske fakultet og Helse Bergen

I kurset lærer du å bygge opp et EndNote-bibliotek og lage en referanseliste i Word. Kurset består av korte demonstrasjoner og praktiske øvelser.

Innhold:
Lage et EndNote-bibliotek, importere referanser, manuell innlegging, lage grupper, finne fulltekst, sette inn referanser i en tekst, lage og formatere en litteraturliste.

Forberedelser:

Du må ha EndNote installert for å kunne bruke programmet aktivt i kurset. Last ned EndNote 21 fra UiB (for studenter via sharepoint  og for ansatte med UiB-maskin via Software center programmet på maskinen), eller via IKT for Helse-Bergen-ansatte.

Kurset tar utgangspunkt i utgivers introduksjon «EndNote in 7 minutes for Windows»  / «EndNote in 7 minutes for macOS».

Kursspråket er norsk. Maksimum 24 deltakere (fysisk), minimum 7.

Kurset holdes på kursrommet ved Bibliotek for medisin, men digital deltakelse via Zoom er også mulig. Zoom-lenke til kurset vil bli sendt ut i forkant.

Ønsker du å delta på kurset, vennligst bruk påmeldingsskjemaet

For spørsmål om kurset, ta kontakt med Ida Sofie Karlsen Sletten