Universitetsbiblioteket
Kurs fra Bibliotek for medisin

Litteraturoppgaver for studenter, 7. februar 2024

Gratis kurs for studenter ved Det medisinske fakultet

Kurset er til deg som skal skrive litteraturoppgave som din bachelor- eller masteroppgave ved det medisinske fakultet.

Hvor skal du begynne? Hva skal oppgaven inneholde? Og hvordan går du frem for å lage de forskjellige delene?

Vi går gjennom prosessen i en litteraturoppgave. Kurset dekker forberedelsene til et litteratursøk, hvordan du skal arbeide deg gjennom alle treff og hvordan du skal dokumentere metodene. Vi ser på noen eksempler og svarer på spørsmål.

NB: Dette er ikke et kurs i hvordan du bygger opp et litteratursøk. Hvis det er det du ønsker, er det bedre å melde deg på kurs i PubMed &Embase, se kursoversikten

Kursspråket er norsk. Maksimum 24 deltakere, minimum 7.

Kurset holdes på kursrommet ved Bibliotek for medisin, men digital deltakelse via Zoom er også mulig. Zoom-lenke til kurset vil bli sendt ut i forkant.

Ønsker du å delta på kurset, vennligst bruk påmeldingsskjemaet

For spørsmål om kurset, ta kontakt med Ida Sofie Karlsen Sletten.