Universitetsbiblioteket

Kurs i EndNote 20 for studenter på Griegakademiet (Engelsk)

Her vil vi gå gjennom basis-funksjonene i EndNote, samt hvordan EndNote virker sammen med Microsoft Word. I tillegg vil du lære hvordan du kan eksportere referanser fra ulike kilder.

Referansehåndteringsverktøy som EndNote har i all hovedsak tre funksjoner:

• samle referanser og artikler i arkiv/base
  • redigere/ordne referanser etter ulike behov
  • sette siteringer og referanser inn i et tekstbehandlingsprogram

Det blir gjennomgått hvordan EndNote virker med Word, og hvordan man eksporterer referanser fra ulike kilder på nett. Dette er et åpent kurs, men rettet mot studenter på Griegakademiet. Eksemplene vil derfor være knyttet opp til fagene musikkterapi, musikkvitenskap, komposisjon og utøvende musikk. Ingen forhåndskunnskap til programvaren er nødvendig.

Det er lagt opp til at du jobber med egen pc. Kurset forutsetter at programvaren allerede er installert på maskinen din. Informasjon og instruksjoner om nedlastning finner du her. Før du starter installasjon må du avslutte MS Word og annen MS Office programvare.

Dersom det er få påmeldte kan kurset bli kansellert.

Dette kurset holdes på engelsk.