Utdanning
Digital forståelse, kunnskap og kompetanse

Klar for den nye digitale hverdagen?

Den digitale hverdagen er i stadig og rask endring. Som UiB-student, uavhengig av hvilket fag du studerer, vil du nå ha de beste forutsetninger til å imøtekomme arbeidslivets økende behov for digital forståelse, kunnskap og kompetanse.

Smilende jente med laptop
Hverdagen ble for alvor snudd på hodet og er mer digital enn noen gang før. Behovet for digital kompetanse og forståelse har aldri vært større enn nå.
COLOURBOX

Teknologi endrer alle bransjer

Dagens beslutningsprosesser avgjøres i stadig økende grad av algoritmer og kunstig intelligens. Uavhengig av yrke ser vi at god fagkunnskap ikke alltid er godt nok. Forståelsen av metodene som ligger bak de nye verktøyene samt kunnskap om personvern og GDPR er viktige forutsetninger for å kunne utføre sine oppgaver på en mest mulig hensiktsmessig måte.

Vi kan ikke forespeile i dag hvordan arbeids- og samfunnslivet kommer til å være om 20 eller 30 år. Men vi kan være sikre på at digital forståelse, kunnskap og kompetanse vil være avgjørende, og som UiB-student skal du være rustet og klar for den nye digitale hverdagen.

For alle

Nyheten «Emnepakken DIGI» er tilpasset et bredt utvalg innen ulike fagområder og er for alle våre studenter, uavhengig av studieprogram og nivå. UiBs studenter skal være med på å forme fremtidens arbeidsliv og lede an når det gjelder å skape de endringene fremtidens samfunn krever.

Som Norges første institusjon i Norge er vi i gang egne emner for å gi våre studenter den digitale ferdigheten de trenger våren 2023, med påmelding fra 13. desember (2022).

Bli UiB-student du også! Se alle våre studier her.