Si fra!

Si fra om informasjonssikkerhet og personvern

Si fra om informasjonssikkerhet:

Frykter du at du har blitt hacket, eller tror du at informasjon har kommet på avveie? Har du oppdaget mangler i UiBs IT-sikkerhet?

Studenter og ansatte kan melde fra her. Velg "meld avvik" i menyen.

Er du ikke student eller ansatt? Send epost til IRT-teamet ved IT-avdelingen: irt@uib.no. Fortrolig informasjon ber vi om at du krypterer med IRT-teamet sin offentlige nøkkel.

Si fra om personvern:

UiB forvalter store menger personopplysninger. I Personvernportalen til UiB kan du lese mer om hvordan vi arbeider med personvern.

Om du mener at personopplysninger ikke innhentes, brukes eller lagres i tråd med reglementet, ønsker vi at du sier fra.

Studenter og ansatte kan melde fra her. Velg "meld avvik" i menyen.

UiB tar deg på alvor

• Har du oppdaget kritikkverdige forhold som kan være til skade for UiB eller enkeltpersoner ved UiB, ønsker vi at du sier fra. Saker som omhandler kritikkverdige forhold skal ivareta deg som student og skal påse at din henvendelse blir håndtert.

• Hva skjer når du har meldt i fra? Alle sensitive dokumenter i saken blir unntatt offentlighet og saken blir behandlet fortrolig. Det innebærer at ditt navn ikke blir kjent for flere enn det som er nødvendig for videre behandling i saken.

• Usikker på hva du skal gjøre? Usikker på dine rettigheter? Studentombudet  er en uavhengig bistandsperson som har som oppgave å gi studenter ved Universitetet i Bergen juridisk råd og hjelp i saker knyttet til studiesituasjonen.