Utdanning

Nyhetsarkiv for Utdanning

Universitetet i Bergen er blitt valgt som knutepunkt for bærekraftsmål 14, Liv under vann, av nettverksorganisasjonen International Association of Universities (IAU).
På slutten av det norske delegasjonsbesøket til Sør-Afrika ledet UiB-rektor Dag Rune Olsen en debatt om fremtidens utdanning for å skape verdensomspennende bærekraftig utvikling.
Det første kullet med masterstudenter i arbeids- og organisasjonspsykologi ble uteksaminert fra Universitet i Bergen for ti år siden. Alle har interessante og relevante jobber.
Den sørafrikanske universitetslederen Adam Habib mener at forskning og innovasjon må knyttes til likhet for at målet om en bærekraftig verden skal nås. I februar 2019 holder han åpningsforedraget på den nasjonale bærekraftskonferansen – SDG Conference Bergen 2019.