Hjem
Eli Heldaas Selands bilde

Eli Heldaas Seland

Førstebibliotekar
  • E-posteli.h.seland@uib.no
  • Telefon+47 55 58 25 41
  • Besøksadresse
    Haakon Sheteligs plass 7
  • Postadresse
    Postboks 7808
    5020 Bergen
Utvalgte publikasjoner
  • Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Seland, Eli Heldaas; Aadland, Eli Kristin; Vindenes, Njål. 2020. De praktiske og estetiske fagene i skole og lærerutdanning – historisk konseptualisering. Acta Didactica Norden (ADNO). 14. 26 sider. doi: 10.5617/adno.7901
  • Kavli, Solveig M.L.; Mitternacht, Simon; Seland, Eli Heldaas; Solheim, Birger. 2014. Søk & Skriv. Hjelp til skriving og etisk kjeldebruk i høgare utdanning. -, sider 22-33. I:
    • Aalstad, Gunhild. 2014. Informasjonskompetanse og kildebruk i fagbibliotek. Skriftserien Bibliotheca Nova. 2. Nasjonalbiblioteket. 70 sider.
  • Seland, Eli Heldaas. 2012. The visual rhetoric of medals representing nineteenth-century Marian apparitions. Chapter 5, sider 75-95. I:
    • Laugerud, Henning; Ryan, Salvador. 2012. Devotional Cultures of European Christianity, 1790-1960. Four Courts Press. 209 sider. ISBN: 978-1-84682-303-9.
  • Seland, Eli Heldaas. 2012. Visualizing the Virgin. The visual culture of Marian apparitions in nineteenth-century France. University of Bergen.
  • Seland, Eli Heldaas. 2005. Pictorial Narrative in St. Catherine's Chapel: Reading Masolino da Panicale's Narrative Fresco Cycle in S. Clemente, Rome. Acta ad archaeologiam et artium historiam pertinentia (ACTA). XIX: 141-163.
Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2020). De praktiske og estetiske fagene i skole og lærerutdanning – historisk konseptualisering . Acta Didactica Norden (ADNO). 26 sider.
  • Vis forfatter(e) (2005). Pictorial Narrative in St. Catherine's Chapel: Reading Masolino da Panicale's Narrative Fresco Cycle in S. Clemente, Rome. Acta ad archaeologiam et artium historiam pertinentia (ACTA). 141-163.
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2022). Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.undervisningen: Praktiske spørsmål og etisk refleksjon.
  • Vis forfatter(e) (2021). Transferable skills? Writing support for PhD candidates.
  • Vis forfatter(e) (2020). Å nå ut til stipendiatene der de er – ved egen pc. Undervisning via Skype for business.
Populærvitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2008). Masseturisme siden Middelalderen: Katolsk pilegrimskultur og medaljer.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2008). Nineteenth-century Marian apparitions and popular imagery.
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2008). Vår Frue av Lourdes i 150 år. Årbok for Universitetsmuseet i Bergen. 100-107.
  • Vis forfatter(e) (2005). Den undergjørende medaljen: Mirakelmadonnaen fra 1830. Bergens Museums Årbok. 91-93.
Doktorgradsavhandling
  • Vis forfatter(e) (2012). Visualizing the Virgin. The visual culture of Marian apparitions in nineteenth-century France.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) (2012). The visual rhetoric of medals representing nineteenth-century Marian apparitions. 21 sider.
  • Vis forfatter(e) (2010). Travelling Images: Our Lady of Lourdes in Popular Piety and Art. 18 sider.
  • Vis forfatter(e) (2010). Bilder på reise: Vår Frue av Lourdes mellom fromhetskult og kunst. 24 sider.
  • Vis forfatter(e) (2007). 19th Century Devotional Medals. 16 sider.
Poster
  • Vis forfatter(e) (2019). Aiming for university accreditation: Dealing with the need to increase productivity score.
Faglig kapittel
  • Vis forfatter(e) (2014). Søk & Skriv. Hjelp til skriving og etisk kjeldebruk i høgare utdanning. 22-33. I:
    • Vis forfatter(e) (2014). Informasjonskompetanse og kildebruk i fagbibliotek. 2. 2. .

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.