Hjem
Frøydis Morkens bilde

Frøydis Morken

Førsteamanuensis, Programansvarlig for Mastergrad i logopedi
  • E-postFroydis.Morken@uib.no
  • Telefon+47 55 58 62 87
  • Besøksadresse
    Jonas Lies vei 91
    5009 Bergen
    Rom 
    9B102P
  • Postadresse
    Postboks 7807
    5020 BERGEN
  • Dysleksi
  • Lesing
  • Skriving
  • Kognitive ferdigheter
  • Hjernefunksjon hos barn med dysleksi
  • fMRI
  • Fremmedspråkslæring

LOGO310 - lingvistikk og PBL-veiledning

LOGO320 - dysleksi

LOGO335 - masteroppgaveveiledning

HEL320A - seminarveiledning

Vitenskapelig artikkel
  • 2018. Lese- og skriveprosessering og dysleksi. Psyke & Logos. 97-113.
  • 2018. Auditive training effects from a dichotic listening app in children with dyslexia. Dyslexia. 336-356.
  • 2016. Reading in dyslexia across literacy development: A longitudinal study of effective connectivity. NeuroImage. 92-100.
  • 2016. Neurocognitive development and predictors of L1 and L2 literacy skills in dyslexia: A longitudinal study of children 5-11 years old. Dyslexia. 3-26.
  • 2015. The dynamics of narrative writing in primary grade children: Writing process factors predict story quality. Reading and writing. 529-554.
  • 2014. Children with dyslexia show cortical hyperactivation in response to increasing literacy processing demands. Frontiers in Psychology.
  • 2013. Writing in dyslexia: product and process. Dyslexia. 131-148.
Vitenskapelig foredrag
  • 2019. An exploration of DLD/SLI in Norwegian.
  • 2015. The Bergen Longitudinal Dyslexia Study in a nutshell.
  • 2015. Early detection of children at risk of school failure caused by language impairment.
  • 2012. The Bergen Tell-a-tale Project. A neurolinguistic perspective on narrative development.
  • 2012. Dysleksi og fremmedspråk med fokus på engelsk som første fremmedspråk.
  • 2011. Reading and Writing Processing in Dyslexia.
  • 2011. Computer-based Writing Processing in L1 and L2 in Dyslexia.
  • 2010. L2 competence in children with dyslexia – comparing Norway and Hungary.
Leder
  • 2018. Perspektiver på læsning. Psyke & Logos. 5-9.
Populærvitenskapelig artikkel
  • 2009. Dysleksi og fremmedspråk. Språk og språkundervisning.
Doktorgradsavhandling
  • 2016. Reading and Writing Processing in Dyslexia.
Intervju
  • 2018. Statped må styrkes.
  • 2018. Statped - en bro mellom forskning og praksis.
Poster
  • 2018. Auditive training effect in dyslexia using a dichotic listening paradigm.
  • 2016. Effective connectivity in dyslexia. A longitudinal DCM study.
  • 2014. What does it take to tell a good story? The relation between narrative skills and neurocognitive factors in 3rd graders.
  • 2014. Neurocognitive Development in Dyslexia From the The Bergen Longitudinal Dyslexia Study.
  • 2014. Auditive training effect in children using a dichotic listening paradigm.
  • 2013. The Bergen Longitudinal Dyslexia Study.
  • 2012. Written Sentence Production in Dyslexia: A Product and Process Perspective.
  • 2011. Computer-based writing processing in dyslexia.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.

  • The Bergen Longitudinal Dyslexia Study (Ut med språket!). Prosjektleder Turid Helland.
  • Norwegian as second language (L2) in 3rd grade school children. How can transient betweenlanguage problems be separated from problems due to more specific language impairment and/or dyslexia? Prosjekt med Wenche Andersen Helland (prosjektleder) og Turid Helland. Masterstudenter
  • Norske seksåringers artikulasjon. Prosjekt med Nina Helen Pedersen (Statped). Masterstudenter
  • Logopeders direkte behandling av voksne med afasi i Norge; En kvantitativ studie med vekt på evidensbasert praksis. Prosjekt med Wenche Andersen Helland og masterstudenter

Forskergrupper