Ivar Nordmo
Førsteamanuensis, For tiden delvis utleid til Eiendomsavdelingen med fokus på campusutvikling
- E-postIvar.Nordmo@uib.no
- Telefon+47 55 58 28 23
- BesøksadresseChristies gate 125015 Bergen
- PostadressePostboks 78075020 Bergen
Læring og undervisning i høyere utdanning
Vitenskapelig artikkel
- (2022). Formal learning spaces in Higher Education–a systematic review. Teaching in Higher Education. 22 sider.
- (2021). Using digital field notebooks in geoscientific learning in polar environments. Journal of Geoscience Education (JGE). 166-177.
- (2020). Using digital outcrops to make the high Arctic more accessible through the Svalbox database. Journal of Geoscience Education (JGE). 16 sider.
- (2013). Deltakerbaner i psykologutdanningen - en femårs oppfølging av psykologistudenter. UNIPED. 50-61.
- (2009). The study experiences of the high achievers in a competitive academic environment. A cost of success? Issues in educational research. 255-270.
- (2007). Studying for essay type examinations: the study activities of the students with the best exams. Das Hochschulwesen. Forum für Hochschulforschung, -praxis und -politik. 118-125.
Rapport
- (2001). Universitetspedagogisk utviklingsarbeid i Bergen. 1/2001. 1/2001. .
- (2001). Rapport fra prøveprosjekt med seminarmodell på Examen Philosophicum UiB, høsten 2000. 1. 1. .
Faglig foredrag
- (2022). «Et hjem på campus». Presentasjon av rehabilitering av gammelt undervisningsbygg på UiB med mål om å styrke studentenes læring og faglig-sosiale identitet og tilhørighet. .
- (2022). Ulrike Pihls House Motto: A Home on Campus.
- (2016). Teaching Computational Geophysics Classes using Active Learning Techniques.
Vitenskapelig foredrag
- (2019). The complexities between professional development of academic staff, local culture and educational leadership.
- (2017). Active Learning, Digital Teaching and Assessment of University Science Courses.
- (2016). How does pedagogical training change university teachers´ conceptions of teaching?
- (2004). Trening av situasjonsbevissthet ved Politihøgskolens skytesimulator.
- (1998). Collaborative Learning in Work Groups: A practical and low cost response to a dramatic increase in student numbers.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
- (2004). Universitetspedagogisk utviklingsarbeid i Bergen: Bidrag fra deltakerne i Utviklingsprogram i Universitetspedagogikk. Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen.
Fagbok
- (2016). Tools for the Development of Teaching at University. Univerzita Komenskehov v Bratislava.
Doktorgradsavhandling
- (2014). Gjennom nåløyet – studenters læringserfaringer i psykologutdanningen.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
- (1997). Å reflektere over praksis - ved hjelp av tegning.
Poster
- (2018). Can digital field notebooks improve geoscientific field learning in extreme environments?
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
- (2014). Resources for computational geophysics courses. EOS. 335-336.
- Opplæring i design og ledelse av studentaktive læringsformer.
- Ledelse av og undervisning i en rekke moduler i universitetspedagogikk.
- Opplæring av studieveiledere i høyere utdanning.
Kompetansefelt