Hjem
Johan Lies bilde

Johan Lie

Førsteamanuensis
  • E-postJohan.Lie@uib.no
  • Telefon+47 55 58 82 95
  • Besøksadresse
    Realfagbygget, Allégaten 41
  • Postadresse
    Postboks 7803
    5020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) 2021. Programming in the classroom as a tool for developing critical democratic competence in mathematics. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning.
  • Vis forfatter(e) 2017. Computer Programming in the Lower Secondary Classroom: Mathematics Learning. Italian Journal of Educational Technology.
  • Vis forfatter(e) 2013. Om areal, invarians og Picks teorem. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 26-30.
  • Vis forfatter(e) 2009. Shape-adaptive DCT for denoising of 3D scalar and tensor valued images. Journal of digital imaging. 297-308.
  • Vis forfatter(e) 2007. Total Variation Regularization of Matrix-Valued Images. International Journal of Biomedical Imaging. 11 sider.
  • Vis forfatter(e) 2007. Inverse scale spaces for nonlinear regularization. Journal of Mathematical Imaging and Vision. 41-50.
  • Vis forfatter(e) 2006. A variant of the level set method and applications to image segmentation. Mathematics of Computation. 1155-1174.
  • Vis forfatter(e) 2006. A binary level set model and some applications to Mumford-Shah image segmentation. IEEE Transactions on Image Processing. 1171-1181.
  • Vis forfatter(e) 2005. Piecewise constant level set methods and image segmentation. Lecture Notes in Computer Science (LNCS). 573-584.
  • Vis forfatter(e) 2005. A piecewise constant level set framework. International Journal of Numerical Analysis & Modeling. 422-438.
  • Vis forfatter(e) 2003. A Variant of the Level Set Method and Applications to Image Segmentation. UCLA Applied Mathematics CAM-report.
Rapport
  • Vis forfatter(e) 2005. Inverse Scale Spaces for Nonlinear Regularization. .
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) 2015. Scratch og algebra.
  • Vis forfatter(e) 2015. Nettbasert matematikk 2.
  • Vis forfatter(e) 2015. Algebra? Det er bokstavrekning det, vel?
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) 2021. Elevdeltagelse og faglig læring i utforskende dialoger.
  • Vis forfatter(e) 2016. Teacher educators´ Views of young children’s mathematics: The impact of different roles.
  • Vis forfatter(e) 2016. Computer Programming in the Lower Secondary Classroom: Mathematical Understanding.
  • Vis forfatter(e) 2010. Mathematical modelling of microbial induced processes in oil reservoirs.
Hovedfagsoppgave
  • Vis forfatter(e) 2003. Variational Image Segmentation using Discontinuous Level Set Formulations.
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) 2020. Programmering og generalisering. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 12-16.
Doktorgradsavhandling
  • Vis forfatter(e) 2007. Mathematical imaging with applications to MRI and diffusion tensor MRI.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) 2018. Young children´s engagement with mathematics: Expanding teacher educators´ views. 23 sider.
  • Vis forfatter(e) 2017. (Wanting to do) Ethical research in a shifting context. 8 sider.
Poster
  • Vis forfatter(e) 2021. Contributions of Computer Programming to the Development of Democratic Competence: empowerment and agency.
Digitale læremidler
  • Vis forfatter(e) 2015. Matematikk og musikk: på jakt etter struktur.
  • Vis forfatter(e) 2014. Introduksjon om Fibonacci (Eksempel på videoressurs utvikla til Nettmat2).
Oversatt bok
  • Vis forfatter(e) 2011. Å lære algebraisk tenkning (John Mason, Alan Graham, Sue Johnston-Wilder).
Fagartikkel
  • Vis forfatter(e) 2012. Om endring av areal og volum. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 33-38.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.