Hjem
Kristian Øens bilde

Kristian Øen

Ph.d.-kandidat
  • E-postkristian.oen@uib.no
  • Besøksadresse
    Christies gate 12
    5015 Bergen
  • Postadresse
    Postboks 7807
    5020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2023). Inclusion in the heat of the moment: Balancing participation and mastery. Frontiers in Education. 1-14.
  • Vis forfatter(e) (2022). En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis. Psykologi i kommunen (PIK).
  • Vis forfatter(e) (2021). Teachers’ attitudes to inclusion regarding challenging behaviour. European Journal of Special Needs Education. 417-431.
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2023). Samarbeid med Osterøy kommune om Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
  • Vis forfatter(e) (2023). SUKIP og Kompetanseløftet.
  • Vis forfatter(e) (2022). Samarbeid med Askøy kommune om Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
  • Vis forfatter(e) (2021). Inkluderende praksis i møte med utfordrende atferd.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2022). Inclusion in the heat of the moment.
  • Vis forfatter(e) (2021). THE ART OF BALANCING.
  • Vis forfatter(e) (2021). Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities. .
  • Vis forfatter(e) (2021). A complex innovative project in two Norwegian municipalities. Dilemmas and challenges in the mutual collaboration between researchers and practitioners. .
  • Vis forfatter(e) (2020). (Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project. .
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2022). Vurdering av kompetanse for inkluderende praksis. Spesialpedagogikk.
  • Vis forfatter(e) (2021). Inkluderende praksis i møte med utfordrende atferd. Bedre Skole. 46-50.
  • Vis forfatter(e) (2020). Desentralisert kompetanseutvikling. Bedre Skole. 33-38.
Kronikk
  • Vis forfatter(e) (2020). NLAs eiere tviholder på retten til å diskriminere. Vårt land.
  • Vis forfatter(e) (2020). NLA er bare delvis med. Avisa Vårt land.
  • Vis forfatter(e) (2020). NLA Høgskolens skjulte læreplan. Utdanningsnytt.no.
  • Vis forfatter(e) (2016). Akutt behov for spesialpedagogisk kompetanse. Dag og Tid. 35-35.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) (2023). SUKIP-antologien og aktuelle utdannningspolitiske føringer. 22 sider.
  • Vis forfatter(e) (2023). Partnerskap melllom forskere og praktikere som innovasjonsstrategi - et utfordrende mulighetsrom. 22 sider.
  • Vis forfatter(e) (2023). Kommunal styring og ledelse av en forskningsstøttet innovasjon for utvikling av inkluderende praksis. 24 sider.
Brosjyre
  • Vis forfatter(e) (2020). Utfordrende atferd og eksplosive raseriutbrudd ved Tourettes syndrom.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.