Hjem
  • E-postMagnus.Iversen@uib.no
  • Telefon+47 55 58 40 63+47 464 56 631
  • Besøksadresse
    Fosswinckels gate 6
    Rom 
    640
  • Postadresse
    Postboks 7802
    5020 Bergen

Fagansvarlig for MEVI102: Mediepublikum, våren 2015. 

Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) 2021. How the public understands news media trust: An open-ended approach. Journalism - Theory, Practice & Criticism.
  • Vis forfatter(e) 2018. Mistillit til den andre siden : ideologisk selektiv eksponering og tillit til røde og blå medier . Norsk Medietidsskrift. 1 sider.
  • Vis forfatter(e) 2016. When politicians go native: The consequences of political native advertising for citizens’ trust in news. Journalism - Theory, Practice & Criticism. 961-978.
  • Vis forfatter(e) 2016. Utspørrerne. Journalistisk strategi og forskjellsbehandling i stortingsvalget 2013. Norsk Medietidsskrift. 1-25.
  • Vis forfatter(e) 2016. Habermas og strategisk kommunikasjon: Et løsningsorientert blikk på Habermas’ språksyn og dets konsekvenser for retorikk. Rhetorica Scandinavica. 94-111.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) 2016. When Politicians Go Native: Consequences of Political Native Advertising for Citizens’ Trust in Political News.
  • Vis forfatter(e) 2016. Victims of the Mainstream Media? Right Wing Populism and Political Debate in Norway.
  • Vis forfatter(e) 2015. From technocrat to street-smart? Reshaping the ethos of a prime minister through a political advertisement.
  • Vis forfatter(e) 2015. Encoding/Decoding in rhetoric studies.
  • Vis forfatter(e) 2015. Consequences of Native Advertising for Citizens’ Trust in Political News.
  • Vis forfatter(e) 2015. Computer supported deliberation and argumentation online. Proposing a system for online argumentation.
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) 2014. Vill, visuell valgkamp. Bergens Tidende. 46-47.
  • Vis forfatter(e) 2013. Argumenter for og mot politisk reklame på fjernsyn, og funn fra faktiske filmer. Norsk Medietidsskrift. 169-179.
Kronikk
  • Vis forfatter(e) 2016. Forkledd festtale. Bergens Tidende.
  • Vis forfatter(e) 2014. Medienes trusselteater. Bergens Tidende. 1 sider.
  • Vis forfatter(e) 2013. Må avisen ha en mening? Bergens Tidende. 1 sider.
  • Vis forfatter(e) 2012. De litt forbudte filmene. Bergens Tidende. 26.
Doktorgradsavhandling
  • Vis forfatter(e) 2018. Political advertising as a resource for citizenship. The reception of audiovisual rhetoric.
Intervju
  • Vis forfatter(e) 2019. Oppdrag: granskning.
  • Vis forfatter(e) 2014. Kulturministeren vurderer å fjerne forbud mot politisk TV-reklame.
  • Vis forfatter(e) 2014. Kommentar: Jonas Gahr Støres retorikk.
  • Vis forfatter(e) 2014. Alt skal bli "robust".
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) 2017. Employing film form and style in the argumentative analysis of political advertising. 22 sider.
  • Vis forfatter(e) 2017. Audience Response to Mediated Authenticity Appeals. 26 sider.
  • Vis forfatter(e) 2016. The Future of Interpretative Journalism. 18 sider.
  • Vis forfatter(e) 2016. Breaking the Ban: The Use of Televised Political Advertising in Norway. 9 sider.
Faglig kapittel
  • Vis forfatter(e) 2015. Employing a rhetorical approach to the practice of audience research on political communication. 157-168. I:
    • Vis forfatter(e) 2015. Journalism, Representation and the Public Sphere. edition lumière.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.

Her kan du lese min masteroppgave - "Overtramp eller valgkamp?", som handler om politisk fjernsynsreklame i Norge.

Her er en kronikk jeg hadde på trykk i Bergens Tidende, som tar utgangspunkt i masteroppgaven.

Her kan du finne bloggen "Politisk-PR", som ser på direktekommunikasjon mellom politiske partier og velgere. Den hører til hos Vox Publica.

 

Mitt doktorgradsprosjekt, som handler om politisk reklamefilm.

Prosjektet for studier av retorikk og resepsjon. Les mer her.

NRK-prosjektet, i regi av Measuring Online News Content. Les mer på deres hjemmeside. 

Du får aller lettest tak i meg på mobiltelefon: +47 46456631.

Twitter