- E-postmadeleine.kristensen@uib.no
- Telefon+47 55 58 48 28
- BesøksadresseÅrstadveien 175009 Bergen
- PostadressePostboks 78075020 Bergen
Mitt PhD-prosjekt er tilknyttet det nå avsluttede COMPLETE-prosjektet som implementerte tiltak for å bedre det psykososiale miljøet og gjennomføring i videregående opplæring. Jeg undersøker hvordan akademisk og sosial mestringstro endrer seg fra start til slutt i videregående opplæring og faktorer som henger sammen med denne utviklingen.
Paper presentation på den første internasjonale konferansen på Positive Youth Development: "The developmental dynamics of academic self-efficacy, initiative, and grade point average: A parallel process latent growth curve model".
Society for Research on Adolescence blog post: "If you are anxious and depressive, later you feel socially unimpressive (and not vice versa)".
Vår 2022
HEFR341 Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid (seminarleder)
HEFR342 Resource approaches to health and wellbeing (foreleser)
HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)
Høst 2021
HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (foreleser, seminarleder)
HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)
Vår 2021
PROPSY317 Hovudoppgåve psykologprogrammet (veileder)
HEFR341 Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid (seminarleder)
HEFR342 Resource approaches to health and wellbeing (seminarleder)
HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)
GLODE304/HABA302 Kvantitative metodar og planlegging (seminarleder)
Høst 2020
GLODE302/HABA301 Introduksjon til metodologi (seminarleder)
HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (seminarleder)
HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)
Høst 2019
GLODE302/HABA301 Introduksjon til metodologi (foreleser, seminarleder)
HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (seminarleder)
HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)
Vår 2019
HEFR341 Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid (seminarleder)
GLODE304/HABA302 Kvantitative metodar og planlegging (foreleser)
Vår 2018
PED212 Bacheloroppgåve i pedagogikk (veileder)
TPBAPED/PSY Pedagogigkk og psykologi (emneansvarlig, foreleser)
Høst 2017
PED110 Innføring i pedagogikk (seminarleder)
PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (veileder)
PED322 Forskningsmetode (veileder)
PED115 Skulens læringsmiljø (seminarleder)
TPBAPED/PSY Pedagogigkk og psykologi (emneansvarlig, foreleser)
- (2023). The effect of teacher, parental, and peer support on later grade point average: The mediating roles of self-beliefs. Psychology in the Schools.
- (2022). Hello Darkness, My Old Friend: Moderating a Random Intercept Cross-lagged Panel Model of Loneliness and Symptoms of Anxiety and Depression. Research on Child and Adolescent Psychopathology.
- (2021). The Within-Person Effect of Psychological Distress on Social Self-Efficacy: A Random Intercept Cross-Lagged Panel Model . Journal of Research on Adolescence.
- (2019). A Latent Class Analysis of Parental Alcohol and Drug Use: Findings from the Avon Longitudinal Study of Parents and Children. Addictive Behaviours.
- (2017). The relative effect of team-based learning on motivation and learning: a self-determination theory perspective. CBE - Life Sciences Education. 1-12.
- (2020). Kan systematisk arbeid med det psykososiale miljøet bidra til bedre gjennomføring i videregående opplæring ? .
- (2019). Andre delrapport fra COMPLETE-prosjektet - Kortversjon. .
- (2022). The within-person relationship of school climate and mental wellbeing in adolescence.
- (2022). The developmental dynamics of academic self-efficacy, initiative, and grade point average: A parallel process latent growth curve model.
- (2018). A Self-Determination Theory approach to understanding the motivational dynamics of Team-Based Learning.
Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.
Larsen, T., Djupedal, I. L. R., Tobro, M., Waldahl,R. H., Anvik, C. H., Olsen, T., Antonsen, K., Johnson, R., Olesen, E., Årdal, E., Kristensen, S. M., Brastad, B., & Hansen, T. (2019). Andre delrapport fra COMPLETE-prosjektet – Hovedrapport. Gode psykososiale læringsmiljø bedrer gjennomføring i videregående skole. HEMIL-rapport 2/2019, HEMIL-senteret, Universitetet i Bergen.
Larsen, T., Mathisen, F. K. S., Urke, H. B., Kristensen, S. M., Brastad, B., Vik, M., Waldahl, R. H., & Antonsen, K. (2019). Sluttrapport fra COMPLETE-prosjektet. Kan systematisk arbeid med det psykososiale miljøet bidra til bedre gjennomføring i videregående opplæring?. HEMIL-RAPPORT 3/2019, Institutt for HEMIL, Universitetet i Bergen.