Hjem
  • E-postMadeleine.Kristensen@uib.no
  • Telefon+47 55 58 48 28+47 991 08 640
  • Besøksadresse
    Årstadveien 17
    5009 Bergen
  • Postadresse
    Postboks 7807
    5020 Bergen

Mitt PhD-prosjekt er tilknyttet det nå avsluttede COMPLETE-prosjektet som implementerte tiltak for å bedre det psykososiale miljøet og gjennomføring i videregående opplæring. Jeg undersøker hvordan akademisk og sosial mestringstro endrer seg fra start til slutt i videregående opplæring og faktorer som henger sammen med denne utviklingen.

Høst 2021

HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (foreleser, seminarleder)

HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)

Vår 2021

PROPSY317 Hovudoppgåve psykologprogrammet (veileder)

HEFR341 Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid (seminarleder)

HEFR342 Resource approaches to health and wellbeing (seminarleder)

HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)

GLODE304/HABA302 Kvantitative metodar og planlegging (seminarleder)

Høst 2020

GLODE302/HABA301 Introduksjon til metodologi (seminarleder)

HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (seminarleder)

HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)

Høst 2019

GLODE302/HABA301 Introduksjon til metodologi (foreleser, seminarleder)

HEFR331 Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar (seminarleder)

HEFR395 Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi (veileder)

Vår 2019

HEFR341 Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid (seminarleder)

GLODE304/HABA302 Kvantitative metodar og planlegging (foreleser)

Vår 2018

PED212 Bacheloroppgåve i pedagogikk (veileder)

TPBAPED/PSY Pedagogigkk og psykologi (emneansvarlig, foreleser)

Høst 2017

PED110 Innføring i pedagogikk (seminarleder)

PED112 Pedagogiske perspektiv på læring (veileder)

PED322 Forskningsmetode (veileder)

PED115 Skulens læringsmiljø (seminarleder)

TPBAPED/PSY Pedagogigkk og psykologi (emneansvarlig, foreleser)

Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) 2019. A Latent Class Analysis of Parental Alcohol and Drug Use: Findings from the Avon Longitudinal Study of Parents and Children. Addictive Behaviours.
  • Vis forfatter(e) 2017. The relative effect of team-based learning on motivation and learning: a self-determination theory perspective. CBE - Life Sciences Education. 1-12.
Rapport
  • Vis forfatter(e) 2019. Andre delrapport fra COMPLETE-prosjektet - Kortversjon. .
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) 2018. A Self-Determination Theory approach to understanding the motivational dynamics of Team-Based Learning.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.

Larsen, T., Djupedal, I. L. R., Tobro, M., Waldahl,R. H., Anvik, C. H., Olsen, T., Antonsen, K., Johnson, R., Olesen, E., Årdal, E., Kristensen, S. M., Brastad, B., & Hansen, T. (2019). Andre delrapport fra COMPLETE-prosjektet – Hovedrapport. Gode psykososiale læringsmiljø bedrer gjennomføring i videregående skole. HEMIL-rapport 2/2019, HEMIL-senteret, Universitetet i Bergen.

Larsen, T., Mathisen, F. K. S., Urke, H. B., Kristensen, S. M., Brastad, B., Vik, M., Waldahl, R. H., & Antonsen, K. (2019). Sluttrapport fra COMPLETE-prosjektet. Kan systematisk arbeid med det psykososiale miljøet bidra til bedre gjennomføring i videregående opplæring?. HEMIL-RAPPORT 3/2019, Institutt for HEMIL, Universitetet i Bergen.