- E-postsignhild.skogdal@uib.no
- BesøksadresseJonas Lies vei 915009 Bergen
- PostadressePostboks 78075020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
- (2022). Personal Appraisals of Support from the perspective of Polish, Slovak and American Children who stutter. Logopaedica Lodziensia.
- (2022). Personal Appraisals Of Support From The Perspective Of American, Norwegian, Polish And Slovak Children Who Stutter And Their Parents. Logopaedica Lodziensia. 279-294.
Vitenskapelig foredrag
- (2018). “The Inclusive school”, still exclusion in practice; researching participation in regular classrooms for students using AAC .
- (2018). “I’ve never got to know anything about what she can do and how she communicates” (teacher)".
Short communication
- (2022). Logopeders arbeidssted, fagområder, kompetanse og kompetansebehov. Norsk tidsskrift for logopedi.
- (2018). Referat fra disputas: Karianne Berg. Norsk tidsskrift for logopedi. 32-33.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
- (2014). Inkluderende praksis. Gode erfaringer fra barnehage, skole og fritid. Universitetsforlaget.
Kronikk
- (2022). Når refleksjon og faglig skjønn abdiserer. Nordnorsk debatt - Nordlys.
- (2021). Logopedifagets fremtid. Dagens medisin.
- (2020). Trenger elever å kunne snakke for å lære på skolen? Adresseavisen.
Doktorgradsavhandling
- (2017). Participation in school for students who use augmentative and alternative communication. A qualitative study of enablers and barriers to participation in regular lower secondary school. .
Sammendrag/abstract
- (2021). Potential of music experiences for augmentative and alternative communication users and their effect on communication training: a scoping review protocol. Journal of Exceptional People.
Poster
- (2021). Personal Appraisals of Support From the Perspective of American, Norwegian, Polish and Slovak Children Who Stutter and Their Parents.
Innledning
- (2014). Innledning.
Faglig kapittel
- (2015). mulighetsbetingelser for deltakelse og kommunikasjon i skolen for elever som bruker ask. 215-232. I:
- (2015). God kommunikasjon med ASK-brukere. Fagbokforlaget.
- (2014). Inkludering er deltakelse for alle. 41-53. I:
- (2014). Inkluderende praksis. Gode erfaringer fra barnehage, skole og fritid. Universitetsforlaget.
- (2014). "Jeg vil spille og komponere". 169-179. I:
- (2014). Inkluderende praksis. Gode erfaringer fra barnehage, skole og fritid. Universitetsforlaget.