Hjem
Susanne Ruth Mikkis bilde

Susanne Ruth Mikki

Førstebibliotekar, faglig leder for forskningsstøtte, bibliometriker
  • E-postSusanne.Mikki@uib.no
  • Telefon+47 55 58 25 08+47 909 08 266
  • Besøksadresse
    Haakon Sheteligs plass 7
    5007 Bergen
    Rom 
    232b
  • Postadresse
    Postboks 7808
    5020 BERGEN

Bibliometri

Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2020). Mapping scholarly publications related to the Sustainable Development Goals: Do independent bibliometric approaches get the same results? Quantitative Science Studies (QSS). 1092-1108.
  • Vis forfatter(e) (2018). Grades of Openness: Open and Closed Articles in Norway. Publications.
  • Vis forfatter(e) (2018). Filter bubbles in interdisciplinary Research: a Case study on climate and society. Library hi tech. 225-236.
  • Vis forfatter(e) (2017). Scholarly Publications beyond Pay-walls. Increased Citation Advantage for Open Publishing. Scientometrics. 1529-1538.
  • Vis forfatter(e) (2015). Digital presence of norwegian scholars on academic network sites-where and who are they? PLOS ONE.
  • Vis forfatter(e) (2014). Hjelp når de trenger det. PhD on track – tjenester til en voksende målgruppe. Skriftserien Bibliotheca Nova. 56-68.
  • Vis forfatter(e) (2010). Comparing Google Scholar and ISI Web of Science for Earth Sciences. Scientometrics. 321-331.
  • Vis forfatter(e) (2009). Pedagogical considerations in developing an online tutorial in information literacy. Communications in information literacy. 84-98.
  • Vis forfatter(e) (2009). Google Scholar compared to Web of Science: A literature review. Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL. 41-51.
  • Vis forfatter(e) (2008). Pedagogical considerations in developing an online tutorial in information literacy. Communications in information literacy. 84-98.
  • Vis forfatter(e) (2006). Enabling the student to write a good thesis: Combining information retrieval with the writing process. InfoTrend : nordisk tidskrift för informationsspecialister. 112-120.
  • Vis forfatter(e) (2004). Information literacy : New pedagogic challenges for the university library. Scandinavian Public Library Quarterly. 14-17.
  • Vis forfatter(e) (2004). Ebooks at Bergen University Library? Tidskrift för dokumentation. 27-31.
Rapport
  • Vis forfatter(e) (2013). Statistikk og indikatorer 2013. .
  • Vis forfatter(e) (2010). Publiseringstall etter kjønn og alder ved UiB. .
  • Vis forfatter(e) (2007). Søk & Skriv for kursholdere : bibliotekundervisning i høyere utdanning. .
  • Vis forfatter(e) (2007). Rapport : Undervisningsgruppen fra UB. .
  • Vis forfatter(e) (2005). Videre utbygging av læringssentre ved Universitetsbiblioteket Sluttrapport, oktober 2005. .
  • Vis forfatter(e) (2004). Undervisningsopplegg for Informasjonskompetanse - Sluttrapport. .
  • Vis forfatter(e) (2003). Ebøker ved UiB. .
  • Vis forfatter(e) (1998). Verification of Data from the Ocean Weather Ship Station M (66N,02E). .
  • Vis forfatter(e) (1998). Quality control of salinity data from Station M. 74. 74. .
  • Vis forfatter(e) (1992). Vannkraft og fjorder. Fysiske og biologiske konsekvenser av Ulla-Førre utbyggingen. .
  • Vis forfatter(e) (1992). Vannkraft og fjorder. Fysiske og biologiske konsekvenser av Ulla Førre utbyggingen. .
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2018). Open and closed articles. The status of openness in Norway.
  • Vis forfatter(e) (2015). Scientific publishing. Bibliometry.
  • Vis forfatter(e) (2015). Ethical and practical challenges related to scientific publication. Understand your scholarly impact and control your digital presence.
  • Vis forfatter(e) (2014). PhD on Track: ferdigheter for en doktorgrad.
  • Vis forfatter(e) (2014). PhD on Track - På nett og i seminarrommet.
  • Vis forfatter(e) (2013). "Information Management for Knowledge Creation" - Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen.
  • Vis forfatter(e) (2012). Libraries supporting research communities: partners in scientific communication.
  • Vis forfatter(e) (2011). Designing evidence-based research support: a study of PhD candidates’ information needs and searching behavior.
  • Vis forfatter(e) (2010). Publishing literacy - a library perspective.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2019). Measuring research output related to the UN’s Sustainable Development Goals (SDGs): A bibliometric perspective.
  • Vis forfatter(e) (2017). Increased Impact for Open Publishing.
  • Vis forfatter(e) (2017). Citation and social media impact with regard to open publishing.
  • Vis forfatter(e) (2016). Google Scholar and Web of Science - A case study on climate and society.
  • Vis forfatter(e) (2015). The Digital Presence of Scholars. Where and Who They Are and How They Interact.
  • Vis forfatter(e) (2015). Scholarly profiles, user preferences and impact scores.
  • Vis forfatter(e) (2015). Hvor tumler våre forskere seg? Forskerprofiler på tvers av akademiske nettjenester .
  • Vis forfatter(e) (2015). Forskernes digitale nærvær og identitet.
  • Vis forfatter(e) (2014). Polarforskning ved Universitetet i Bergen - En bibliometrisk analyse.
  • Vis forfatter(e) (2014). Polar research at the University of Bergen – a bibliometric approach.
  • Vis forfatter(e) (2012). Using co-authorship for analyzing international collaboration in the social sciences and humanities.
  • Vis forfatter(e) (2011). A scoping review of PhD candidates' information use in knowledge creation.
  • Vis forfatter(e) (2010). Search and write: making the connection through a cross disciplinary apporach to information literacy.
  • Vis forfatter(e) (2006). Enabling the student to write a good thesis- Combining information retrieval with the writing process.
  • Vis forfatter(e) (2005). Universitetsbibliotekets røynsler og arbeid med undervisning i informasjonskompetanse.
  • Vis forfatter(e) (2004). Presentasjon av KIK � et nettbasert kurs i informasjonskompetanse.
  • Vis forfatter(e) (2004). Arbeidet med informasjonskompetanse.
Annet produkt
  • Vis forfatter(e) (2006). Godbit fra samlingen - Carl Friedrich Naumann.
  • Vis forfatter(e) (2005). Handlingsplan for informasjonskompetanse ved Universitetet i Bergen.
  • Vis forfatter(e) (2005). Fastsettelse av læringsmål og innhold for UB-kurs etter studienivå.
Kompendium
  • Vis forfatter(e) (2007). Søk & Skriv for kursholdere : bibliotekundervisning i høyere utdanning.
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2006). Carl Friedrich Naumann og geologiens historie i Norge. Naturen. 272-278.
  • Vis forfatter(e) (1991). Fiskeoppdrett bidrag til oppblomstring av alger? Norsk Fiskeoppdrett. 36-38.
Kronikk
  • Vis forfatter(e) (2006). Første geologiske beskrivelser – Et verk finner veien tilbake. På Høyden ( UiBs nettavis).
Doktorgradsavhandling
  • Vis forfatter(e) (1992). A three-dimensional fjord model.
Intervju
  • Vis forfatter(e) (2004). UB tilbyr kurs i informasjonskompetanse.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) (2013). Literature review. 36 sider.
  • Vis forfatter(e) (2012). Litteraturstudien. 37 sider.
  • Vis forfatter(e) (2006). E-books and their future in Academic Libraries. 15 sider.
Poster
  • Vis forfatter(e) (2016). Impact and activity scores of digital scholars.
  • Vis forfatter(e) (2015). PhD on Track – online library support for PhD students.
  • Vis forfatter(e) (2014). Helping PhD-students succeed: PhD on Track.
  • Vis forfatter(e) (2011). Scoping PhD students' interaction with information.
Digitale læremidler
  • Vis forfatter(e) (2007). Search & Write.
  • Vis forfatter(e) (2006). LATEX for Windows med MikTEX og TEXnicCenter.
  • Vis forfatter(e) (2005). Sitering og etikk.
  • Vis forfatter(e) (2005). Pedagogisk manual.
  • Vis forfatter(e) (2004). Kurs i informasjonskompetanse.
Webutstilling
  • Vis forfatter(e) (2005). Finn våre ebøker.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.

Google Scholar Citations

ResearcherID

SCOPUS-ID

ORCID