Prisvinnersamtalen

Prisvinnersamtalen 2019: What Remains to be Discovered?

Universitetet i Bergen er vertskap for Prisvinnersamtalen 2019.

Tekst: Universitetet i Bergen presenterer Prisvinnersamtalen 2019 - What remains to be discovered? Illustrert med spørsmålstegn
UiB

En prisvinner fra hver av de tre norske vitenskapsprisene har blitt invitert til Universitetet i Bergen for å diskutere utfordringer som vårt samfunn står ovenfor og hva vi bør forske på innen prisenes fagområder for å møte disse utfordringene.

De tre prisvinnerne er filosof Onora O'Neill, astrokjemiker Ewine van Dishoeck og matematiker S.R. Srinivasa Varadhan. Journalist Vivienne Parry vil moderere samtalen.

Prisvinnersamtalen finner sted i Universitetsaulaen onsdag 4. september 2019 kl. 15-17.30. Arrangementet strømmes direkte her.

Prisvinnersamtalen gjennomføres i samarbeid med Abelprisen, Holbergprisen og Kavliprisen, og med støtte fra Kunnskapsdepartementet.

Les mer om arrangementet her.