Hopp til hovedinnhold
Universitetet i Bergen
Meny
Utdanning
Forskning
Innovasjon
Bibliotek
For studenter
For ansatte
Om UiB
English
Norsk
Lukk
Søkefelt
Filtrer på innhold
Alt innhold
Nyheter
Studier
Arrangementer
Personer
Ansattsider
Choose what results to return
Utdanning
Forskning
Innovasjon
Bibliotek
For studenter
For ansatte
Om UiB
Det psykologiske fakultet
Utdanning
Mentorordningen
Studieprogram
Studietilbud
Opptak
Studiehverdag
Utveksling
Kva kan du bli?
Avslutningsseremoni
Reglement og prosedyrer
Skikkethetsvurdering
Etter- og videreutdanning
Forskning
Forskningsgrupper
Ph.d.-utdanning
Forskerskoler
Dobbelkompetanse
Ekstern finansiering av forskning
Forskningsstøtte
Lederopplæring for forskere (YFL)
Studentstipend
Ressurser
Strategiske forskningsmidler
Universitetsbiblioteket
Mobilitetsmidler
Utreisende forskere
Midler til undervisning
Forskningstermin
Oppstartsmøter og drift
Instrukser
UiB Ferd
Meritteringsordning for undervisere
Studentrekruttering
Seniorpolitikk
Om fakultetet
Fakultetets historie
Institutter og sentre
Organisasjon
Psykologisk universitetspoliklinikk
Ledelse
Styrer og utvalg
Fakultetsadministrasjonen
Helse, miljø og sikkerhet (HMS)
Strategi
Beredskap
Psykologisk studentforening
Kontakt
Kontaktinformasjon
Ansattkatalog
Informasjonssenteret
Kart
Utdanning
Mentorordningen
Studieprogram
Studietilbud
Opptak
Studiehverdag
Utveksling
Kva kan du bli?
Avslutningsseremoni
Reglement og prosedyrer
Skikkethetsvurdering
Etter- og videreutdanning
Forskning
Forskningsgrupper
Ph.d.-utdanning
Forskerskoler
Dobbelkompetanse
Ekstern finansiering av forskning
Forskningsstøtte
Lederopplæring for forskere (YFL)
Studentstipend
Ressurser
Strategiske forskningsmidler
Universitetsbiblioteket
Mobilitetsmidler
Utreisende forskere
Midler til undervisning
Forskningstermin
Oppstartsmøter og drift
Instrukser
UiB Ferd
Meritteringsordning for undervisere
Studentrekruttering
Seniorpolitikk
Om fakultetet
Fakultetets historie
Institutter og sentre
Organisasjon
Psykologisk universitetspoliklinikk
Ledelse
Styrer og utvalg
Fakultetsadministrasjonen
Helse, miljø og sikkerhet (HMS)
Strategi
Beredskap
Psykologisk studentforening
Kontakt
Kontaktinformasjon
Ansattkatalog
Informasjonssenteret
Kart
UiB
Studentsider
Emner ved Det psykologiske fakultet
BARN317 / Childhood and parenting in diverse context
BARN401 / Perspektiver på barn og familier i utsatte livssituasjoner
BARN402 / Barnevernet sine beslutningsprosessar og rettslær
BARN431 / Innovasjon, tiltak og prosjektplanlegging
BARN432 / Praktisk barnevernsarbeid på system- og individnivå
BARN450 / Masteroppgåve i barnevernsarbeid
CDP911 / The Psychology of Loss and Trauma
CDP916A / Kvalitativ dataanalyse - fenomenologi og refleksivitet i tematiske analyser
CDP916B / Kvalitativ dataanalyse - fenomenologi og refleksivitet i tematiske analyser
CDP919 / Causal modeling: Statistical analysis of mediation and moderation
CDP921 / Forskningsforum
CDP922 / Vitskaplege metodar: Meta-Analyse
CDP923 / Utvikling, implementering og evaluering av kunnskapsbasert praksis - med vekt på førebygging og intervensjonar
CDP924 / Vitskaplege metodar: Meta-Analyse
CDP925A / Kvalitativ forsking A - teori, presentasjon og refleksjon
CDP925B / Kvalitativ forsking B - teori, presentasjon og refleksjon
CDP930 / Metasyntese av kvalitativ forskning
CDP991 / Linear mixed modeling of treatment/intervention studies
CDP993 / Vitenskapelige metoder: Analyse av kvalitative data ved hjelp av Systematisk Tekst Kondensering (STK)
DIDAPSYK1 / Fagdidaktikk i psykologi - første semester
DIDAPSYK1B / Fagdidaktikk i psykologi, fordjupningsemne - første semester
DIDAPSYK2 / Fagdidaktikk i psykologi - andre semester
DIDAPSYK2B / Fagdidaktikk i psykologi, fordjupningsemne - andre semester
DIGI110 / Fantastiske Data
DIGVURD100 / Digital vurdering testemne A 10
EXECUTIVE663 / Operativ teamledelse i kriser
GHIG912 / Kvalitativ analyse
GHIG913-A / Socio-Ecological Approaches to Behaviour Change: Theory, Design and Evaluation of Interventions - Attendance
GHIG913-B / Socio-Ecological Approaches to Behaviour Change: Theory, Design and Evaluation of Interventions - Paper
GHIG914 / The Assets Approach to Health
GHIG915 / Questioning Global Hegemonic Thinking: New Approaches in Gender, Generation and Health
GHIG918A / Qualitative Methods for PhD: Advanced level
GHIG923-A / Quantitative methods: Survey construction and measurement
GHIG923-B / Quantitative methods: Experimental design and analysis
GHIG923-C / Quantitative methods: Multivariate methods for PhD students
GHIG925 / The many faces of academia - changing expectations for researchers
GHIG927A / Design, management, conduct and reporting of empirical research studies
GHIG927B / Design, management, conduct and reporting of empirical research studies
GHIG928 / Salutogenesis: A theory of health, rather than of disease.
GHIG929A / Interdisciplinary perspectives on modifiable social influences on behaviour
GHIG929B / Interdisciplinary perspectives on modifiable social influences on behaviour
GHIG932 / Introduksjon til Structural Equation Modeling (SEM) ved bruk av LAVAAN
GHIG933 / Podcasting for Social Scientists
GHIG934 / Kvantitative dagbokdesign og fleirnivå analysar
GHIG935 / Academic freedom: Its facets and consequenses for researchers, lecturers and PhD students
GHIG937 / Kvantitative metodar
GHIG938 / Sanning i forsking og vitskap
GHIG939 / Salutogenesis og resliliens
GHIG940 / Positiv arbeidshelsepsykologi
GHIG941 / reativ forskning og akademisk skriving
GHIG990 / ReproducibiliTea journal club
GLODE301 / Critical approaches to Development
GLODE303 / Kvalitative metodar og planlegging
GLODE304 / Kvantitative metodar og planlegging
GLODE305 / Gender Analysis in Global Development - Core perspectives and Issues
GLODE306 / Foundations of Health Promotion
GLODE310 / Internship
GLODE311 / Development Practice
GLODE330 / Master's Thesis
GLODE360 / Master's Thesis in Global Development
HEFR331 / Helsefremjande arbeid: Innføring i sentrale omgrep og teoriar
HEFR342 / Resource approaches to health and wellbeing
HEFR343 / Planlegging, implementering og evaluering i helsefremjande arbeid
HEFR395 / Masteroppgåve i helsefremjande arbeid og helsepsykologi
HEM303 / Kvalitative metodar og forskingsplanlegging
HEM304 / Kvantitative metodar, forskingsplanlegging og anvendt statistisk analyse
IGSIN911 / Functional Neuroimaging
IGSIN912-A / Experimental Design and Effect-Size Analysis - Attendance
IGSIN912-B / Experimental Design and Effect-Size Analysis - Multiple Choice
IGSIN913 / Integrated Neuroscience
IGSIN913A / Ph.d.-kurs i integrert nevrovitskap
IGSIN918 / Kurs i programvare R
IPED920A / Teori og praksis
IPED920B / Paper. Teori og praksis
KOPRA101 / Skulen og lærarrolla i praksis
KOPRA102 / Læringsprosessar
KOPRA103 / Planlegging og evaluering av undervising
LAPRA101 / Første praksisperiode
LAPRA102 / Andre praksisperiode
LOGO310 / Innføring i logopedi
LOGO318 / Statistikkinnføring for logopedar
LOGO319 / Forskingsmetode og forskningsetikk
LOGO320 / Logopediske særemne
LOGO321 / Fordjuping i logopedi
LOGO322 / Fordjuping i logopedi 2
LOGO323 / Fordjuping i logopedi 3
LOGO324 / Vitskapsteori og forskingsetikk for logopedar
LOGO325 / Fordjupningsemne
LOGO326 / Profesjonskunnskap
LOGO332 / Observasjonspraksis
LOGO334 / Fordjupingspraksis
LOGO335 / Praksis i logopedi
LOGO345 / Masteroppgåve i logopedi
LSCI649 / Innovasjon for Renovasjon og Gjenvinning
LSCI650 / Avmystifisering av kunstig intelligens
LSCI651 / Fantastiske data
LSCI652A / Fantastiske Data
LSCI652B / Nyttige data
LSCI652C / Datareisen Prosjektarbeid
MABARN314 / Omsorgsutøving, barn si utvikling og avgjersler i barnevernet
MABARN316 / Childhood and Parenting in Diverse Contexts
MABARN328 / Barns utvikling -risiko og beskyttelse i individ, familie og samfunn
MABARN329 / Forsvarlig rettsanvendelse og rettsikkerhet i barnevernet
MABARN330 / Masteroppgåve i Barnevern
MABARN331 / Kunnskapsbasert barnevernfaglig praksis på individ- og systemnivå
MABARN351 / Masteroppgåve i barnevern
MABVA317 / Childhood and parenting in diverse context
MABVA401 / Perspektiver på barn og familier i utsatte livssituasjoner
MABVA402 / Barnevernet sine beslutningsprosessar og rettslær
MABVA431 / Innovasjon, tiltak og prosjektplanlegging
MABVA432 / Praktisk barnevernsarbeid på system- og individnivå
MABVA450 / Masteroppgåve i barnevernsarbeid
MAPSYK301 / Perspektiv i psykologisk vitskap
MAPSYK302 / Forskingsmetodar
MAPSYK303 / Anvendt sosial og kognitiv psykologi: Menneskelege faktorar i kritiske situasjonar og kulturelt mangfald i samf. og arb.
MAPSYK304 / Forskingsperspektiv innanfor sosial- og kognitiv psykologi: Kultur, berekraft og turistopplevinga
MAPSYK319A / Behavioral Neuroscience 1: Biological Psychology
MAPSYK319B / Kognitiv nevrovitskap
MAPSYK319INT / Kognitiv nevrovitskap
MAPSYK321 / Leiar-, team og organisasjonsutvikling
MAPSYK322 / Arbeidsmiljøarbeid og konflikthandtering
MAPSYK323 / Praktisk utviklingsarbeid og rollen som intern og ekstern utviklingsagent: studentfirma
MAPSYK330 / Masteroppgåve i psykologi
MAPSYK332 / Menneskelege faktorar i kritiske situasjonar
MAPSYK333 / Kognitivt mangfald på tvers av kultur, språk og tid
MAPSYK334 / Risikopersepsjon og miljøåtferd
MAPSYK335 / Kulturelt mangfald i samfunn og arbeidsliv
MAPSYK336 / Kognitiv nevrovitskap
MAPSYK337 / Åtferd og nevrovitskap: Biologisk psykologi
MAPSYK345 / Masteroppgåve i arbeids- og organisasjonspsykologi
MAPSYK351A / Forskingspraksis 1
MAPSYK351B / Forskingspraksis 2
MAPSYK360 / Masteroppgåve i psykologi
MENTOR-PS / Mentorordning-psyk.fak
METMAU660 / Vitenskapeleg metode og delinga av erfaring
PED110 / Innføring i pedagogikk
PED111 / Pedagogisk filosofi
PED112 / Pedagogiske perspektiv på læring
PED113 / Læring i og for arbeidslivet
PED115 / Skulens læringsmiljø
PED116 / Pedagogisk kompetanse
PED200 / Education in a Changing Society
PED210 / Vitskapelege metodar
PED212 / Bacheloroppgåve i pedagogikk
PED311 / Pedagogisk filosofi
PED312 / Forskingsmetode
PED313 / Kunnskap og kunnskapsprosessar
PED314 / Fordjuping og prosjektplan
PED321 / Pedagogisk filosofi
PED322 / Forskningsmetode
PED323 / Kunnskap og kunnskapsprosessar
PED324 / Fordjuping og prosjektplan
PED395 / Masteroppgåve i pedagogikk
PED396 / Masteroppgåve i pedagogikk
PED600 / Rettleiing som profesjonell utvikling for lærarar
PED641 / Mentorutdanning - Rettleiing av nye lærarar
PED645 / Innføring i kriminalomsorg som læringsarena
PED661 / Skuleleiing
PED667 / Pedagogisk rettleiing
PED668 / Profesjonelt samarbeid om born og unge med minoritetsbakgrunn
PED670 / Rettleiing innafor lærarprofesjonen
PED671 / Rettleiing av lærarstudentar og nyutdanna lærarar
PED672 / Kollegarettleiing, skuleutvikling og profesjonsutvikling
PEDA101 / Praktisk pedagogikk - pedagogikk 1. semester
PEDA102 / Praktisk pedagogikk - pedagogikk 2. semester
PEDA120 / Læraren og elevane
PEDA121 / Læraren i klasserommet
PEDA122 / Skulen i samfunnet
PEDA123 / Lærarens profesjonsutvikling
PPUDEL101 / Integrert pedagogikk og realfagsdidaktikk 1
PPUDEL102 / Integrert pedagogikk og realfagsdidaktikk 2
PPUDEL103 / Integrert pedagogikk og realfagsdidaktikk 3
PPUDEL104 / Integrert pedagogikk og realfagsdidaktikk 4
PPUPRA101 / Praksis PPU 1.semester
PPUPRA102 / Praksis PPU 2. semester
PROPSY302 / Utviklingspsykologi
PROPSY303 / Biologisk psykologi
PROPSY304 / Kognitiv nevrovitenskap
PROPSY305 / Kognitiv psykologi
PROPSY306 / Klinisk nevropsykologi
PROPSY307 / Skole- og opplæringspsykologi
PROPSY308 / Personlighetspsykologi
PROPSY309 / Sosialpsykologi
PROPSY310 / Kultur, helse og utvikling
PROPSY311A / Psykologisk kartlegging
PROPSY311B / Psykologisk behandling
PROPSY311C / Psykologen som leiar
PROPSY312A / Psykologisk behandling II
PROPSY312B / Psykologisk behandling III
PROPSY312C / Vitskapsteoretiske perspektiv og etikk i klinisk praksis
PROPSY315 / Samfunnspsykologi
PROPSY316 / Ekstern fordypningspraksis
PROPSY317 / Hovudoppgåve psykologprogrammet
PROPSYMET / Metode II - Kvantitativ og kvalitativ metode som grunnlag for psykologisk kunnskap
PRPSYK100 / Psykologiens historie
PRPSYK301A / Profesjonsførebuande I Psykisk helse, behandling og fagetikk
PRPSYK301B / Profesjonsførebuande 2 - Helse, samfunn og psykologrolle
PRPSYK301C / Profesjonsforberedelse 3 - Kommunikasjon og relasjonskompetanse
PRPSYK302 / Utviklingspsykologi
PRPSYK303 / Biologisk psykologi
PRPSYK304 / Kognitiv nevrovitenskap
PRPSYK305 / Kognitiv psykologi
PRPSYK306 / Klinisk nevropsykologi
PRPSYK307 / Skule- og opplæringspsykologi
PRPSYK308 / Personlighetspsykologi
PRPSYK309 / Sosialpsykologi
PRPSYK310 / Kultur, helse og utvikling
PRPSYK311A / Psykologisk kartlegging
PRPSYK311B / Psykologisk behandling
PRPSYK311C / Psykologen som leiar
PRPSYK312A / Psykologisk behandling II
PRPSYK312B / Psykologisk behandling III
PRPSYK312C / Vitskapsteoretiske perspektiv og etikk i klinisk praksis
PRPSYK313 / Psykologisk behandling ved komplekse psykiske tilstandsbilete
PRPSYK314 / Intern klinisk opplæring
PRPSYK315 / Samfunnspsykologi
PRPSYK316 / Ekstern fordjupingspraksis
PRPSYK317 / Hovudoppgåve
PRPSYKMET / Metode II - Kvantitativ og kvalitativ metode som grunnlag for psykologisk kunnskap
PRPSYKMET1 / Kvalitativ metode som grunnlag for psykologisk kunnskap
PRPSYKMET2 / Kvantitativ metode som grunnlag for psykologisk kunnskap
PRPSYKVIT / Psykologiens vitskapsteori og forskingsmetodar
PS901 / Forskingsdesign, metode, etikk og vitskapsteori
PS902 / Stipendiatsamling (formidling)
PS914 / Scientific and Scholary Publishing
PSY200 / Kjærleik og nære forhold
PSY201 / Traumatic Stress: North and South Perspectives
PSY205 / The Psychology of Social Oppression and Liberation
PSY300 / Molekylær og cellulær grunnlag for fysiologi og polysomnografi
PSY301 / Søvnregulering: nevronale kretsar, farmakologi og fysiologi
PSY303 / Global psykologi
PSY380 / Introduction to Global Mental Health
PSY380A / Global Mental Health Practicum
PSY380B / Global Mental Health project
PSY381 / Crisis Psychology and Disaster Response
PSY382 / Psychosocial responses to natural disasters, climate change and pandemic outbreaks
PSYCH301A / Kvantitativ metode som grunnlag for psykologisk kunnskap
PSYCH302B / Term Paper, Developmental Psychology
PSYCH302C / Developmental Psychology
PSYCH303 / Medical Health Psychology
PSYCH305A / Cognitive Psychology
PSYCH305B / Term Paper, Cognitive Psychology
PSYCH310A / Culture, Positive Development and Health
PSYK106 / Personalpsykologi
PSYK109 / Motivasjonspsykologi
PSYK110 / Arbeids- og organisasjonspsykologi
PSYK111 / Innføring i psykologi og psykologiens historie
PSYK112 / Sosial- og personlegdomspsykologi
PSYK113 / Innføring i metode
PSYK114 / Utviklings-, kognitiv og biologisk psykologi
PSYK115 / Døgnrytmar, søvn og åtferd
PSYK116 / Miljøpsykologi
PSYK117 / Innføring i operativ psykologi og menneskelege faktorar i operative situasjonar
PSYK120 / Biologisk og kognitiv psykologi
PSYK122 / Praktisk forskningsmetode
PSYK140 / Åtferd, helse og ernæring
PSYK200 / Leiingspsykologi
PSYK201 / Bacheloroppgave i arbeids- og organisasjonspsykologi
PSYK202 / Metode
PSYK206 / Artikkellesning i generell psykologi
PSYK207 / Læring og atferdspsykologi
PSYK208 / Affekt og kognisjon
PSYK210 / Nyare teoretiske, metodiske og empiriske bidrag i arbeids- og organisasjonspsykologi
PSYK250 / Bacheloroppgåve i generell psykologi
PSYK302G / Fordjupingskurs i kultur og psykopatologi; mental helse i eit krysskulturelt perspektiv
PSYK603 / Organisasjonspsykologi
PSYK640 / Operativ psykologi 1
PSYK642 / Sorgutdanning
PSYK643 / Krise og katastrofepsykologi
PSYK644 / Sosial nettverksstøtte for kriseramma
PSYK646 / Crisis Psychology and Disaster Response
PSYK647 / Barn som pårørande når foreldre eller søsken er alvorleg sjuke eller døyr
PSYK649 / Pandemi og krisepsykologi
PSYK649A / Pandemi og krisepsykologi
PSYK650 / Komplisert sorg: teori og behandling
PSYK651 / Menneskerettar i helse- og sosialfagleg arbeid
PSYK652 / Barn som pårørande når foreldre eller søsken er alvorleg sjuke eller døyr
PSYK653 / Sorg: forståing, støtte og tiltak
PSYK654 / Personelloppfølging etter kritiske hendinger
PSYK676 / Tverrfaglege teamarbeid i krisepsykologi
PSYK678 / Vitskapelege forskingsmetodar
PSYK680 / Masteroppgåve
PSYKSEM / Gruppeleiing og tilbakemelding i seminar
SPED100 / Innføring i spesialpedagogikk
SPED101 / Språkutvikling
SPED102 / Observasjon, kartlegging og tiltak i spesialpedagogisk praksis
SPED200 / Profesjonstenkning - lovverk og etikk i teori og praksis
SPED211 / Lese- og skrivevanskar
SPED250 / Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk
SPED311 / Spesialpedagogisk grunnlagstenking
SPED312 / Forskingsmetode
SPED313 / Systemarbeid og kartlegging
SPED314 / Spesialpedagogisk rettleiing i teori og praksis
SPED315 / Opplæring og undervisning for barn og elevar med ekstraordinært læringspotensial
SPED316 / Systemarbeid og kartlegging
SPED317 / Spesialpedagogisk rådgjeving i teori og praksis
SPED395 / Masteroppgåve i spesialpedagogikk
UPED600 / Intro to Teaching at University and Course Design
UPED620 / Basismodul i universitetspedagogikk
UPED621 / Vurdering og vurderingsformer
UPED622 / Forskingsrettleiing
UPED623 / Munnleg formidling
UPED631 / Hot moments in teaching and learning
UPED632 / Enhansing Courses with Online Materials and Tools
UPED633 / Interaktiv undervisning med bruk av responssystemer
UPED635 / Pedagogisk kurs for studieadministrative tilsette
UPED636 / How to Design and Teach Blended Courses
UPED637 / How to Create Effective Instructional Videos
UPED650 / Online and Blended Learning (30 hours)
UPED652 / Advanced teaching in Mitt UiB
UPED654 / Creative uses of Media for Learning (15 timer)
UPED655 / Student-response systems (15 timer)
UPED660 / PhD Supervision
UPED661A / Spesial Topic on Assessing Student Learning: Rubrics (15 hours)
UPED661B / Spesial Topic on Assessing Student Learning: Continuous Assessment (15 hours)
UPED662 / Using Peer Feedback to Enhance Learning (15 hours)
UPED670 / Hot Moments in Teaching and Learnig
UPED671 / Universal Design for Learning Instructional Practices (15 timer)
UPED672 / Universal Design for Learning Instruction and Assessment (30 hours)
UPED680 / Team-Based Learning (30 hours)
UPED682 / Interactive Teaching (15 hours)
WNGERII900 / Litteraturreview på ph.d-nivå
WNGERII901 / Writing the Synopsis in a Doctoral Thesis<br />
WNGERII902 / Forskingsetikk
WNGERII903 / Mixed Method Research
WNGERII904 / Introduction to Meta Analysis
WNGERII905 / Analyse, etikk og refleksivitet i kvalitativ forsking
WNGERII906 / Academic writing: How to write scientific articles in educational research
WNGERII907 / The use of theory within educational research
WNGERII908 / Qualitative research with NVivo
WNGERII909 / Qualitative case study research
WNGERII910 / Evidensbasert praksis og profesjonsutøving ¿ kritiske perspektiv