Studieavdelingen
Kompetanseutvikling for studiekonsulenter

KUSK: Seminar om studentmobilitet høsten 2023

Som del av KUSK (kompetanseutviklingsprogrammet for studiekonsulenter) inviterer vi studiekonsulenter ved UiB til halvdagseminar om studentmobilitet 20. oktober 2023.

Bilde som illustrerer at studentene kan reise på utveksling til hele verden
Velkommen til KUSK-seminar om studentmobilitet!
Colourbox

Kompetansetuviklingsprogram for studiekonsulenter (KUSK) er et opplæringsprogram for studiekonsulenter ved UiB. KUSK modul 1-4 er særlig rettet mot nyansatte studiekonsulenter.

Seminaret om studentmobilitet er en del av KUSK-modul 4: Studieadministrasjon (Utveksling). På seminaret skal deltakerne få kunnskapen dere trenger for å kunne veilede studenter godt om utveksling, og til å kunne svare på spørsmål fra innreisende utvekslingsstudenter.

Tema for seminaret:

• Bakgrunn for utveksling.
    • UTveksling på 1-2-3.
    • INNveksling på 1-2-3.
    • Studieveileders rolle innenfor studentmobilitet.
    • Informasjonsarbeid.
    • Studentens perspektiv.
    • Erasmus+ på 1-2-3.

Seminaret avsluttes med felles lunsj.

Meld deg på seminaret. Påmeldingsfristen er 13. oktober.

Vi gjør oppmerksom på at påmeldingen er bindende og at du må gi beskjed på kusk@uib.no innen 15. oktober dersom du likevel ikke kan delta.