Hjem
Studiekvalitet
Handbok for kvalitetssikring av universitetsstudia

16.1 Nye studieprogram

Alle studieprogram skal vere forskingsbaserte. Studieprogram som fakulteta planlegg å opprette, må vere knytt til eit fagmiljø som kan syne til eit aktivt forskingsmiljø eller kunstnarisk utviklingsmiljø innan heile eller delar av studieprogrammet sitt fagfelt.

Hovedinnhold

Alle studieprogram skal vere forskingsbaserte. Studieprogram som fakulteta planlegg å opprette, må vere knytt til eit fagmiljø som kan vise til eit aktivt forskingsmiljø eller kunstnarisk utviklingsmiljø innanfor heile eller delar av studieprogrammet sitt fagfelt.

Studieprogramma er organiserte innanfor eitt institutt, som eit samarbeid mellom to eller fleire institutt, eller mellom fleire fakultet. Sjå eigne retningsliner for meir informasjon om oppretting og drift av tverrfakultære studieprogram. Universitetet kan og inngå avtalar om forpliktande utdanningsamarbeid med norske og utanlandske institusjonar, i form av fellesgrader eller felles studieprogram, sjå eigen omtale.

Godkjenningsprosessen for eit nytt studieprogram er delt i to fasar. I første fase vert det oppnemnd eit fagleg utval. Det faglege utvalet har til oppgåve å skildre mål, omfang (potensielle emne) og samfunnsrelevans for studietilbodet, samt høve til påbygging i vidare studium. Institutt/fakultet skal så gjere greie for økonomiske og ressursmessige tilhøve i samband med det planlagde programmet, og for korleis opprettinga vil påverke dimensjoneringa av den samla studieporteføljen ved fakultetet.

Etter godkjenning i universitetsstyret tek fase to til, med vedtak om oppretting av eit representativt programstyre, og om kva institutt som skal ha det faglege og administrative ansvaret for programmet.

Fullstendig studieplan for det nye studieprogrammet vert utvikla av programstyret. I denne fasen vert det fastsett læringsutbyte for heile programmet i form av ei skildring av kva for kunnskapar, ferdigheitar og generelle kompetansar det blir forventa at kandidaten skal ha tileigna seg ved fullført program. Skildringane av læringsutbyte skal vere målbare eller moglege å observere. Vidare vert det fastsett kva for emne som bør inngå i programmet, og kva omfang emnet skal ha (tal studiepoeng), sjå tabell nedanfor. Undervisningsmetodane og vurderingsformene skal underbyggje skildringane av forventa læringsutbyte. Elles skal programstyret følgje universitetet sin mal for studieplanar. Studieplanane skal vere i samsvar med krava fastsette i det nasjonale rammeverket for kvalifikasjonar og NOKUT sine kvalitetskrav til studietilbod, jamfør Forskrift om tilsyn med utdanningskvaliteten i høyere utdanning (studietilsynsforskriften).

Nye studieprogram skal meldast gjennom fakulteta sine utdanningsmeldingar i april året før eventuell studiestart. Resultata frå første fase i utviklingsarbeidet skal liggje ved utdanningsmeldinga. Planane vert handsama i utdanningsutvalet, som gjer ei vurdering sett i lys av den samla studieporteføljen ved UiB. Fakultet som legg fram forslag om nye studietilbod, får frist til medio oktober med å gjere ferdig studieplanar og emneskildringar og å vise kostnadsdekning for det nye studietilbodet. Fakultetsstyret og utdanningsutvalet skal handsame studieplanen før studietilbodet vert endeleg godkjend av universitetsstyret.  

Ansvar og dynamikk i prosessen for godkjenning av nye studieprogram er illustrert i denne tabellen: