Studieløp
Oppbygging av Spesialpedagogikk, bachelor, 3 år
Innføringsemner spedialpedagogikk (krav 25 SP) | |||||||
Obligatorisk emne | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
SPED100 | Innføring i spesialpedagogikk | 15 | 1 | ||||
Vel minst eitt av emna | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
EXPHIL-PSEKS | Examen philosophicum - skuleeksamen | 10 | 4 | ||||
EXPHIL-PSSEM | Examen philosophicum - seminarmodell | 10 | 4 | ||||
Spesialisering i spesialpedagogikk (krav 125 SP) | |||||||
Obligatorisk emne | |||||||
Emnekode | Emnetittel | SP | S | A | |||
PED112 | Pedagogiske perspektiv på læring | 15 | 1 | ||||
PED210 | Vitskapelege metodar | 15 | 4 | ||||
PSYK114 | Utviklings-, kognitiv og biologisk psykologi | 15 | 2 | ||||
PSYK207 | Læring og atferdspsykologi | 15 | 3 | ||||
SPED101 | Språkutvikling | 15 | 2 | ||||
SPED102 | Observasjon, kartlegging og tiltak i barnehagen | 15 | 3 | ||||
SPED200 | Profesjonstenkning - lovverk og etikk i teori og praksis | 15 | 5–6 | 6 | |||
SPED211 | Lese- og skrivevanskar | 5 | 4 | ||||
SPED250 | Bacheloroppgåve i spesialpedagogikk | 15 | 5–6 | 6 | |||
Valfrie emne (30 studiepoeng) (krav 30 SP) | |||||||
SP = Studiepoeng, S = Semester, A = Anbefalt semester |