Universitetsaulaen i Bergen
Faculty Club for ansatte ved UiB

Club Christie 14. april 2016

Ta med deg en kollega, eller flere, og kom innom Christie 14. april etter jobben!

Bilde av Christie Cafe
UiB

Kjære kollegaer!

14. april inviteres du for tredje gang til en hyggelig stund hvor du kan møte nye og gamle kollegaer, en plass for den gode samtale om faglige, - eller ikke-faglige temaer.

Christie vil ha noen gode varmretter på menyen, og det er muligheter for å kjøpe noe godt å drikke.

På menyen 14/4:

Lasagne med salat og brødbuffet

GrovFiskeburger med rødløkskompott

Tomat og ingefærsuppe med brødbuffet

Alle universitetets ansatte er hjertelig velkomne!

Neste dato for Club Christie finner du her.

Du er også hjertelig velkommen til «Vin & Viten» kl 18:00 i Christie:

«Opp fra gjemsel, frem fra glemsel!» v/Bjørn Bagge og Runar Jordåen

Spesialsamlingene ved UB Bergen inneholder mange av de eldste kildene knyttet til Bergens bys historie, men også et stort antall spennende kilder med betydning langt utover det lokale. Her finner du ulike typer spennende materiale som strekker seg fra 1200-tallet til i dag, som håndskrifter, bøker, kart og aviser.

I tillegg til å være en viktig del av byens og landets hukommelse er også samlingene universitetets hukommelse gjennom oppbyggingen av store faghistoriske samlinger fra 18- og 1900-tallet.
Tilsammen utgjør dette et stort tilfang av materiale for fremtidig forskning.

Universitetsbibliotekar Bjørn-Arvid Bagge vil ta oss med på en reise gjennom dette viktige, spennende og unike materialet. Med seg på denne turen vil han ha førstebibliotekar Runar Jordåen, som er en av dem som har arbeidet mest med kilder knyttet til disse samlingene. Jordåen har arbeidet mye med samlingenes materiale som forsker, blant annet gjennom skrivingen av den store biografien om politikeren, kulturpersonligheten og museumsstifteren Wilhelm Frederik Koren Christie og gjennom arbeidet med å bygge opp Skeivt arkiv som befinner seg ved spesialsamlingene.