Program for universitetspedagogikk

Nyhetsarkiv for Program for universitetspedagogikk

The Basis Module in University Pedagogy (UPED620 Basismodul) will be offered in English for the first time Autumn 2019.
Kurset er for undervisere ved UiB som ønsker å lage og legge ut på nett korte videoer som supplement til annen undervisning.
For at vi skal bli mer effektive og lære bedre, må vi bli bevisste på hvordan vi lærer, når vi fungerer best, og vite hva som bidrar til både motivasjon og distraksjon . Hvilke sperrer har vi mot egen læring? Hvordan motivere bedre?
Psykologutdannelsen lykkes med å forberede studentene på utfordringene i yrket, men et ekstremt trangt nåløye gjør samtidig at de er «instrumentelt drillet mot eksamen», viser ny doktoravhandling av universitetslektor Ivar Nordmo.
HVOR SOM HELST – NÅR SOM HELST
Noe om vurdering og noe om læring – Noe om Innspill og Månedens Tips
Det er april - og igjen to nye eksterne bidrag i Upedbloggen. De handler på hvert sitt vis om viktige nybrottsarbeid innen universitetsutdanning.
Det er mars – og to nye månedlige bidrag i Upedbloggen.
INTERAKTIVE - UTPRØVENDE - INFO OG DIALOG