Etter- og videreutdanning

Nyhetsarkiv for Etter- og videreutdanning

Eit totalrenovert Prismestudium har fått Det humanistiske fakultet sin pris for utdanningskvalitet i 2023 – takka vere solid laginnsats med mange involverte.
Over 200 konferansedeltakere fra hele UH-sektoren var denne uken samlet til diskusjoner om kompetanse og livslang læring. Hvordan kan utdanningsinstitusjonene samarbeide med nærings og arbeidsliv for sikre nødvendig kompetanse til å håndtere store endringsprosesser som digitalisering, klima og energiomstilling?
Universitetet i Bergen utvikler en tverrfaglig master i kommunal ledelse. Første modul starter opp 2021. – Programmet treffer kommunens behov svært godt, sier universitetsdirektør og tidligere kommunaldirektør Robert Rastad.
Religious minorities can challenge societal consensus on how people should lead their lives. How much difference are societies and states willing to allow for? A brand-new online master’s program aims to improve our knowledge about religious minorities around the world.
Kompetansebehov knyttet til Norges mest omfattende klimatiltak dekkes gjennom et nytt videreutdanningstilbud fra Universitetet i Bergen.
Lær om greske og romerske byer, deres utforming, historie, arkeologi og vår felles europeiske kulturarv. Oppstart 2. april.
– De fleste ønsker å drive med forskning, men føler at de ikke har tid. Dette emnet ga meg muligheten, sier Ingrid Haugrønning (38).
- Då eg byrja på Statsraad Lehmkuhl, hadde eg akkurat fylt femten år. Det var vinteren 1954. Då traska eg opp på universitetshøgda her i marineuniform, fortel Kjell Helland. No har 76-åringen frå Sunnmøre fullført mastergraden i spansk ved Universitetet i Bergen.