to medlemmer og minst 2 varamedlemmer av og blant gruppe A (representanter for fast ansatte i undervisnings- og forskerstilling/ansatte på åremål)
ett medlem og minst 2 varamedlem av og blant gruppe B (representanter for midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstilling)
ett medlem og minst 2 varamedlem av og blant gruppe C (representanter for teknisk og administrativt ansatte).
Det blir separate valg for gruppe A, B og C, men de holdes samtidig.
Forslagsfrist: Fredag 12. mars 2021 kl 12.00
Valgperiode:22.-27. april 2021. Valget begynner 22. april kl 9.00 og avsluttes 27. april kl 12.00.
Hvordan fremme forslag til medlemmer til universitetsstyret
forslaget må være underskrevet av minst samme antall forslagsstillere som det antall kandidater forslaget inneholder. (gruppene A, B og C utgjør hver sin valgkrets). Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
forslaget må være skriftlig.
forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
de foreslåtte kandidatene må være valgbare (ha stemmerett).
foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra vedkommende.
forslaget må ha kommet inninnen 12. mars kl. 12.00
Forslagenesendes Det sentrale valgstyret, Sekretariat for , per e-post til valgstyret@uib.no
For studentene (gruppe D) har Studentparlamentet fått delegert ansvar for kunngjøring av valget.