CENTENOL

Nyhetsarkiv for CENTENOL

Leiar av WP4, Ingrid Barlund, deltok den 22. mai på Annual EEA Forum Day i regi av EURNOR - "CENTENOLs søsken" i Oslo
Kunnskapsformidling står sentralt i CENTENOLs arbeid. I uke 19 holdt senterleder Christian Franklin foredrag for Arbeids- og inkluderingsdepartementet i Oslo, og for Bergen Næringsråds trainee-gruppe.
Vi arrangerte boklansering for "EØS-lovgivningen - fra EU-rett til EØS-rett og norsk rett" på bibliotek for juridiske fag, fredag 3. mai 2024.
Universitetet i Stavanger har for tiden ute en spennende phd-stilling innen EU/EØS-rett. Stillingen er knyttet til det internasjonale forskningssenteret CENTENOL ved UiB.
We are thankful to Caroline and Martin for spending January with us at CENTENOL.
Ny artikkel av professor Halvard Haukeland Fredriksen i siste nummer av Lov og rett.
Professor Halvard Haukeland Fredriksen skriver at dersom man hverken er villig til å sette av mer ressurser eller til å spørre EU om hjelp, bør man vurdere å bare slutte med å oversette direktiver til norsk.
Professor Halvard Haukeland Fredriksen skriver i en kommentar på Rett24 at forholdet mellom EØS-avtalen, EFTA-konvensjonen og avtalene med Storbritannia er et problemkompleks som krever større oppmerksomhet enn det hittil har fått.
Juristforbundet ved Sjøfartsdirektoratet arrangerte 11. januar en fagdag med EØS-rett som tema. Professor Christian Franklin foreleste om EØS-rettslig metode, og da særlig om forholdet mellom primær- og sekundærretten. Førsteamanuensis Melanie Hack, snakket om samspillet mellom EU-EØS-rett og norsk arbeidsrett.
Ein viktig del av Centenols virke er å bidra inn på EØS-rettsundervisninga til jusstudentar her i Bergen
MEDLEMMER CENTENOL