Studentsider
HMS

Hjelp UiB med å bygge sikkerhetskultur

Denne uken vil alle studenter og ansatte få en e-post med noen få spørsmål om sikkerhetstiltak ved UiB. Svarene vil hjelpe universitetet i arbeidet med sikkerhet og beredskap.

Universitetet i Bergen skal være et trygt og sikkert studie- og arbeidssted. Universitetet arbeider systematisk med å styrke og videreutvikle sikkerhetskulturen vår. Sikkerhetskultur handler om at alle som studerer og jobber ved UiB skal ha et bevisst forhold til sikkerhet. Du skal vite hva du selv kan og bør gjøre for å bedre sikkerheten, og hva du skal gjøre hvis noe uønsket skjer.

Årlige målinger

Vi ønsker nå å sjekke hvor godt studenter og ansatte kjenner til et par av våre viktigste sikkerhets- og beredskapstiltak. Derfor sender UiB i disse dager ut en kort undersøkelse på e-post. Svarene vil bli brukt for utvikle tiltak som bygger sikkerhetskultur ved universitetet

Vi håper du tar seg tid til å svare på denne undersøkelsen. Som deltaker er du også med i trekningen av fine premier.

Målet er at vi hvert år gjennomfører en tilsvarende undersøkelse, slik at vi kan måle om vi klarer å øke kjennskapen til sikkerhetstiltakene våre, år for år.