Aarebrotforelesningen

Nyhetsarkiv for Aarebrotforelesningen

Den sjette Aarebrotforelesningen går av stabelen 21. januar og skal holdes av professor emeritus i økonomi, Universitetet i Oslo, Kalle Moene. Temaet for forelesningen er økonomisk likhet og ulikhet gjennom 100 år.
Med smittende humør og imponerende detaljkunnskap tok immunolog Anne Spurkland publikum med på en 200 minutter lang reise inn i det komplekse immunforsvaret.
Den femte Aarebrotforelesningen går av stabelen 22. januar og skal holdes av professor og spesialist i immunologi ved Universitetet i Oslo, Anne Spurkland. Tema for forelesningen er immunforsvaret.
Er frihet mulig? Kan du bestemme hvilken retning livet ditt tar? Hvordan kan man leve et meningsfullt liv? Det var utgangspunktet for Lars Fredrik Händler Svendsen under Aarebrotforelesningen 16. januar.
Den fjerde Aarebrotforelesningen går av stabelen 16. januar 2022 og skal holdes av filosofen Lars Fredrik Händler Svendsen. Tema for forelesningen er frihet.