ONE OCEAN WEEK

Ocean Science Bar: Studenter og Stillehavet

I serien Ocean Science Bar under One Ocean Week møter vi den første av tre kvelder studenter som snakker om sine erfaringer med og opplevelser fra One Ocean Expedition og kryssing av Stillehavet som del av et unikt studietilbud.

90 studenter fra seks Universiteter i Norge og ni i utlandet, fra 62 forskjellige studieprogram, og med 12 forskjellige nasjonaliteter seilte i sommeren 2022 over Stillehavet med Statsraad Lehmkuhl, mens de deltok på UiB-kurset Hav-Klima-Samfunn – Semersteremnet i bærekraft.

Tirsdag 18. april kommer tre studenter, Ronja som studerer havbruk, Simon som studerer psykologi, Anna Lisa som studerer juss, og psykologiprofessor Jarle Eid til Statsraaden Bar & Reception, der de vil dele blant annet:

• Hvordan var det å studere (og undervise), være medseiler, og bo om bord seilskip Statsraad Lehmkuhl for 4 måneder?
  • Hva lærte vi alle i løpet av turen om
    - Bærekraft
    - Havet
    - Påvirkning av klimaendringer på Stillehavsøyene
    - Mennesker, inkludert oss selv?

Diskusjonen blir ledet av UiB-professor Katja Enberg, som var kursleder samt deltok på hele seilasen fra Chile til Palau.

I tillegg til diskusjonen kan dere glede dere til mye video- og bildemateriale fra seilasen over Stillehavet!