Nyhetsarkiv for Kjønnsbalanse i forskning og forskningsledelse ved forsknings- og utdanningsinstitusjoner i Bergen (BALANSE)

Målsettingen til BALANSE er å øke andel kvinner i vitenskapelige toppstillinger og forskningsledelse.
– Det finst eit komplekst samspel av institusjonelle og kulturelle forhold som gjer at kvinner får dårlegare vilkår til vidare avansement enn menn.
For Gunvor B. Wilhelmsen, Liv Heide Magnussen og Elisabeth Ersvær ble skrivekurset på Lesbos i forrige uke også et brutalt møte med tilstrømningen av flyktninger til den greske øyen.
Prosjektledelsen i Balanse – Bergen arrangerte samling for adeptene i Mentorprosjektet på Metochi studiesenter 29. august til 5. september. 17 deltakere fra Høgskolen i Bergen, Havforskningsinstituttet og Universitetet i Bergen var til stede på samlingen. Adeptene er kvinnelige førsteamanuenser og forskere (1109/1110) som har ambisjoner om å kvalifisere seg til professornivå