Senter for dyphavsforskning

Prominente gjester vinker oss farvel

Neste
group
Styreleder Stener Kvinnsland Chair av TMS styret og dekan Gunn Mangerud av matematisk og naturvitenskapelig fakultet i førersetet for havforskningen på broen på GO Sars.
Atle Rotevatn
pic
Et bildedryss fra arrangementet: Margareth Hagen diskuterer mineralressurser med masterstudent Maja Jæger og Runar Stokke introduserer sitt DeepSeaQuence-prosjekt for våre gjester. Pedro Ribeiro presenterer noen av forskningsaktivitetene som er planlagt på andre etappe av CDeepSea Cruise og Marie H Eilertsen forteller om den interessante makrofaunaen som finnes i dyphavet, mens Gunn Mangerud og Atle Rotevatn benytter anledningen til å ta en selfie med ROV Ægir6000.
Atle Rotevatn

På avreisedagen for vårt årlige CDeepSea sommercruise kom en lang rekke prominente gjester for å besøke oss ombord på G O Sars. Blant de besøkende var representanter fra Trond Mohn-stiftelsen, UiB-rektoratet, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, instituttleder fra både biovitenskap og geovitenskap, samt marin dekan og havdirektør. Det var en stor glede å vise dem rundt i båten og presentere våre mange forskjellige forskningsaktiviteter. Du kan lese mer om målene med årets cruise her.