Didaktikk
Masteroppgave

Masteroppgave med veileder fra informatikk-didaktikk

Vi i didaktikk-gruppen kan være veileder for studenter som tar master i andre retninger. Oppgaven du skriver trenger ikke å handle om didaktikk, men kan ha didaktikk-innhold om du ønsker det.

Vi ønsker studenter innenfor følgende 3 kategorier:

Interdisiplinær master

Å anvende informatikk teori i andre fagfelt er veldig sannsynlig at dere kommer til å gjøre i fremtidige jobber. Så å si alle fagfelt er avhengig av informatikk i dag og det finnes mange områder der informatikkunnskap kan bidra i disse fagfeltene.

• Master i programutvikling kan være å skrive programvare for kjemikere eller fysikere.
  • Kan algoritmer brukes til å redusere klimautslipp?
  • Maskinlæring kan brukes til å løse utfordringer i industrien.

Har du et tema du er interessert i, spør hvordan vi tror dere kan koble det tema med masteroppgave i den retningen dere er tatt opp.

Didaktikk

Vi i didaktikkgruppen bruker en del av tiden på å forbedre undervisningsopplegget ved universitetet. Vi forsker på alternative undervisningsmetoder og måter å tilrettelegge undervisningen for studenter. Vi kan tilby masteroppgaver der deler av oppgaven handler om undervisning, med en eller annen tilknytning til det fagfeltet du er tatt opp i.

• Hvorfor opplever studentene at kjøretidsanalyse er vanskelig?
  • Kan maskinlæring hjelpe oss å forbedre undervisningsopplegget?
  • Hva er det som gjør noen programmeringsspråk «enklere å lære» enn andre?

Høres dette interesant ut, ta kontakt og vi kan diskutere muligheter.

Master i din fagretning

Vi i didaktikkgruppen har kompetanse til å veilede oppgaver i flere av retningene. Spesielt har vi kompetanse innen algoritmer og programutvikling men kan også tilby veiledning innen andre retninger som maskinlæring og optimering.