Forskningsgruppe i samfunnsfarmasi
Forskning

Fem millioner til Senter for farmasi i Bergen

Senter for farmasi ved UiB feirer støtte på fem millioner kroner til å gjøre studentene bedre forberedt til et stadig endrende arbeidsliv ved å bygge ferdigheter innen kommunikasjon og innovasjon.

Senterlederen Reidun Lisbet Skeide Kjome
Kjempeglad: Leder for Senter for farmasi, Reidun Lisbet Skeide Kjome, gleder seg til å jobbe inn nye elementer i farmasiutdanningen
Tore Rasmussen Steien

Senter for farmasi ved Universitet i Bergen (UiB) får 4 991 800 kroner av Diku (Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høyere utdanning) til prosjektet FREMFARM –Å utdanne farmasøyter klare til å møte morgendagens utfordringer.

Senterleder Reidun Lisbet Skeide Kjome stråler over de gode nyhetene.

— Vi er KJEMPEGLAD for å få midlene! Dette er noe vi har veldig lyst til å jobbe med og har snakket om lenge, men ikke har hatt ressursene til å prioritere. Dette gir oss anledning til det! sier hun begeistret i en e-post til NFT.

Senteret starter med forberedelser umiddelbart, satser på en større kickoff-samling før jul og håper de første endringene for studentene kommer neste høst.

Fortsett å lese her