Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
filosofi

Hva vi snakker om når vi snakker om: Tid

Ny serie om filosofi på Litteraturhuset i Bergen. Den første samtalen handler om tid.

Hva vi snakker om når vi snakker om: Tid
TID: Velkommen til en samtale om hva tid er og ikke er – og kanskje også hva vi forsøker å få den til å være.
Litteraturhuset

Hva er det egentlig vi mener når vi sier at "tiden flyr", eller når vi snakker om "tidsklemma"? Er tid noe håndfast som kan måles, eller avhenger det helt av våre egne, subjektive opplevelser? Og er tid noe annet i dag enn det var for tjue, for hundre, for tusen år siden?

UiB-professor Anders Johansen er forfatter av boka All verdens tid. Han møter førsteamanuensis i filosofi, Anita Leirfall, til en samtale om hva tid er og ikke er – og kanskje også hva vi forsøker å få den til å være. Samtalen ledes av filosof Espen Gamlund.

90/60,– (stud.)

Meld din interesse for arrangementet her: https://www.facebook.com/events/271161663487879/