Det juridiske fakultet
Kontinuasjonseksamen

Kontinuasjonseksamen ved Det juridiske fakultet

Her finner du nyttig informasjon om kontinuasjonseksamen ved Det juridiske fakultet.

Hender på laptoptastatur
www.colourbox.com

Når avholdes kontinuasjonseksamenene?

Alle kontinuasjonseksamener ved Det juridiske fakultet avholdes i uke 32, med unntak av emner med hjemmeeksamen som vurderingsform. Dette gjelder følgende emner:

• JUS121 Norske og internasjonale rettslige institusjoner
  • JUS134 Rettshistorie og komparativ rett

Disse eksamenene er av praktiske hensyn lagt til uke 31.

Eksamensdatoene publiseres i eksamensoversikten den 1. juni, og eksamenslokalene publiseres i samme oversikt etter hvert som de blir klare.

Eksamensdatoene for 1.studieår publiseres på emnesiden i Mitt UiB.

Greit å vite

• Det gjelder spesielle regler for adgang til kontinuasjonseksamen ved Det juridiske fakultet, og du kan ikke selv melde deg til disse eksamenene. Reglene finner du under § 3-4 Emner på første til fjerde studieår de utfyllende reglene.
  • Fakultetet publiserer informasjon om kontinuasjonseksamen og vurderingsmelding i under Det juridiske fakultet i Mitt UiB i løpet av mai, og senest 1. juni. I denne meldingen vil du bl.a. få informasjon om
    • når du kan sjekke at du er vurderingsmeldt
    • trekkfrister
    • tilrettelegging
  • Hvis du mener du har rett på kontinuasjonseksamen må du selv kontrollere at du er oppmeldt i riktig(e) emne(r) i Studentweb.
  • Er du oppmeldt til flere kontinuasjonseksamener med eksamen samme dag må du selv velge hvilken eksamen du vil ta, og trekke deg fra den/de andre innen gjeldende frist.
  • Du blir ikke automatisk vurderingsmeldt til en ny eksamen hvis du ikke tar kontinuasjonseksamen. Dette gjelder uansett hvilken grunn du har (trekk/ikke møtt/stryk m.m.). I slike tilfeller vil du altså selv måtte melde deg til neste ordinære eksamen.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål knyttet til kontinuasjonseksamen kan du henvende deg til studierettleiar.jurfa@uib.no.