Koronavirus – informasjon for studenter og ansatte

Populært med vaksine på campus

Bergen kommune satte 435 vaksiner på Studentsenteret onsdag 26. januar. Neste uke blir det nye muligheter for å få vaksine på campus.

Mange mennesker i kø for å få tatt vaksine på Studentsenteret i Bergen
Det var lange køer utenfor Studentsenteret i Bergen for å få vaksine. Allerede 1. februar blir det ny mulighet for å få koronavaksine på campus.
Torill Sommerfelt Ervik, UiB

Av de 435 som ble vaksinert på Studenteret, fikk over 90 av disse sin første dose med koronavaksine.

Pop-up-vaksineringen til Bergen kommune på Studentsenteret i Bergen var stor suksess, og allerede en halvtime før vaksineringen startet, var det lange køer. Pågangen var til og med så stor at kommunens vaksineteam måtte få flere vaksinedoser fraktet til Nygårshøyden to ganger i løpet av dagen.

– Det er gledelig å se at så mange av våre studenter benyttet seg av vaksinetilbudet på campus. Jo flere som får vaksine, jo raskere kan vi komme tilbake til normalen. Vi ser frem til de varslede lettelsene som kommer de kommende ukene, og regner med at det også innebærer enda flere lettelser for vår sektor, sier rektor Margareth Hagen.

Etter onsdagens store pågang, har Bergen kommue og universitetsledelsen bestemt at det blir ny runde med drop-in-vaksinering på Studentsenteret tirsdag 1. februar fra klokken 9.30 til 15.00.