Nettverk for kultur, ulikhet og demokrati
PhD Workshop

PhD Workshop med Ezequiel Ramon Pinat

Avdekking av dynamikken i sosiale medier i sosiale bevegelser: Innsikter fra Ezequiel Ramons Seminar

Illustration photo
Ezequiel Ramon Pinat via LinkedIn

I en nylig PhD-seminar for nettverkets stipendiater, ga Ezequiel Ramon verdifulle innsikter i krysningen mellom sosiale bevegelser og sosiale medier. Ramon, som for tiden underviser ved ESCI-UPF og jobber som forsker ved Institut de Comunicació ved Universitat Autònoma de Barcelona, er anerkjent for sin spesialisering i å avdekke de komplekse måtene sosiale bevegelser bruker sosiale medieplattformer.

Ramons fokus på bruk av sosiale medier av sosiale bevegelser gir et nyansert perspektiv til det stadig skiftende landskapet av online aktivisme. Ramons seminar fokuserte på de mangefasetterte måtene der sosiale medier fungerer som et kraftig verktøy for sosiale bevegelser for å kommunisere, mobilisere og jobbe for endring.

Med et skarpt øye for moderne utviklinger kaster Ramons forskning lys over de utviklende strategiene og virkningen av sosiale bevegelser i den digitale tidsalderen. Hans dedikasjon til å forstå dynamikken i sosiale medier innenfor rammene av aktivisme tilfører en verdifull dimensjon til den bredere diskursen om skjæringspunktet mellom teknologi og sosial endring.

Ezequiel Ramons nylige seminar beriket ikke bare kunnskapen til nettverkets stipendiater, men bidro også til forståelse av den sentrale rollen sosiale medier spiller i å forme landskapet for sosiale bevegelser. Som akademiker og forsker fortsetter Ramons ekspertise å belyse veiene gjennom hvilke digitale plattformer blir kraftige verktøy for aktivisme. Hans arbeid fremmer videre utforskning av det komplekse forholdet mellom sosiale bevegelser og sosiale medier, og legger grunnlaget for en mer omfattende forståelse av samtids sosial påvirkning.