Inviterer til digital juleavslutning

Universitetet i Bergen inviterer studenter og ansatte til digital juleavslutning torsdag 17. desember klokken 13.

Innspilling julevideo
Innspilling av musikkvideo til UiBs juleavslutning.
Ingunn Ek, Kulturoperatørene

Som takk for innsatsen i året som er gått, ønsker ledelsen ved UiB alle studenter og ansatte velkommen til en stemningsfull avslutning på semesteret.

- I år har det naturligvis ikke vært mulig å arrangere tradisjonelle julebord, avslutninger og julekaffe slik vi kjenner det. Derfor inviterer vi hele universitetssamfunnet, både ansatte og studenter, til digital juleavslutning. Det blir som en tv-sending, som kun kan sees direkte torsdag klokken 13, og jeg håper at alle tar seg tid til å få med seg markeringen, sier Dag Rune Olsen, rektor ved UiB.

Alle studenter og ansatte vil få tilsendt lenke til sendingen på e-post. Sendingen kan kun sees torsdag klokken 13, så det gjelder å sette av tiden.

Mange har opplevd det siste året som krevende, og en del av studentene har ikke fått den studiehverdagen de hadde sett for seg. Leder av Studentparlamentet ved UiB, Sandra Amalie Lid Krumsvik, håper derfor at studentene også får med seg juleavslutningen.

- Dette året har vært annerledes og utfordrende for oss studenter. Når samfunnet har stengt ned og vi har manglet de sosiale møteplassene i hverdagen, har det vært krevende å opprettholde motivasjonen for studiene. Det skal derfor bli godt for oss å endelig ta ferie, men før det er jeg glad for å kunne ønske alle medstudenter velkomne til en velfortjent og storslagen juleavslutning! Dette blir veldig bra, og jeg kan garantere julestemning, sier Sandra Amalie Lid Krumsvik, leder av Studentparlamentet ved UiB.

Verdenskjent artist

Sammen med rektor Dag Rune Olsen, skal Krumsvik lede ansatte og studenter ved Universitet i Bergen gjennom juleavslutningen. Gjennom timen sendingen varer, blir det musikalske overraskelser, humor fra 5080 Nyhetskanalen og Christoffer Schelderup samt flere gode samtaler.

- Det blir underholdning, spennende gjester, prisutdelinger, julehilsener og musikk. I år slår vi på stortromma og har derfor invitert en verdenskjent artist fra Bergen som skal opptre for oss. Dette året har vært spesielt for oss alle, og mange har lagt ned en ekstraordinær innsats. Derfor er det ekstra hyggelig å gi noe tilbake til både ansatte og studenter, sier Olsen.