Universitetsstyret ber om ekstern gjennomgang av arbeidslivsportal

Det ble klart i et ekstraordinært styremøte 23.desember med arbeidslivsportalen som tema.

Universitetsstyret 2020-2021
Universitetsstyret vedtok en ekstern gjennomgang av saken om arbeidslivsportal.
Thor Brødreskift/UiB

Det var rektor og styreleder Dag Rune Olsen som selv hadde innkalt til det ekstraordinære styremøtet lille julaften, der han orienterte styret om hva som har skjedd i saken knyttet til ny arbeidslivsportal.

Universitetsstyret gjorde følgende vedtak:

Universitetsstyret ved UiB nedsetter et hurtigarbeidende utvalg for å legge til rette for en ekstern og uavhengig gjennomgang av sakskomplekset i sak om arbeidslivsportal.

Utvalget skal bestå av styremedlemmene Marianne Møgster, Kjersti Fløttum og Gard Aasmund Skulstad Johanson.

Påtroppende universitetsdirektør Robert Rastad identifiserer administrative ressurser som kan støtte utvalget i deres arbeid. Assisterende universitetsdirektør Tore Tungodden håndterer saken fram til Rastad tiltrer.

Utvalget får i oppgave å utforme nærmere mandat for den eksterne, uavhengige gjennomgangen.