17.mai-feiring

- Gratulerer med dagen!

UiB inviterer alle UiBere med familie til å gå sammen i årets 17. mai-tog i Bergen. – Endelig kan vi feire 17. mai på skikkelig vis igjen! Jeg ønsker derfor alle UiBere hjertelig velkommen til å gå sammen i årets 17. mai-tog, sier UiB-rektor Margareth Hagen.

Margareth Hagen i bunad
UiB

UiB inviterer alle ansatte og studenter med familier til å gå sammen med i årets hovedprosesjon.

– Jeg gleder meg til årets 17. mai feiring. Det kommer til å bli stor stas å endelig kunne gå sammen i 17. mai-toget igjen i en by full av feststemte mennesker, sier Hagen.

Alle som ønsker å gå sammen med UiB i hovedprosesjonen må møte på Koengen senest klokken 10.05.

17.mai program ved UiB

Kl. 07.00: Skudd fra Skansen og sang fra studentkoret Arme Riddere.

Kl. 07.20: Christie-statuen bekranses av en representant fra 17. mai-komiteen i morgenprosesjonen.

Kl. 07.45: Rektor Margareth Hagen ønsker velkommen til frokost i Christie café (fulltegnet).

Kl. 09.30: Avsluttning og avgang til Koengen for oppstilling i hovedprosesjonen.

Hvis du ønsker å møte direkte på Koengen er oppmøte senest kl. 10.05.

Nysgjerrig på hva mer som skjer på 17. mai? Sjekk ut hele programmet for Bergen.