Regnbuedagene i Bergen

Fra peppermøer til skeivhet til sjøs. Historier om skeiv kjærlighet og sex – med og uten identiteter.

Velkommen til historier om skeiv kjærligheten og sex - med og uten identiteter.

Bilde av to damer som smiler.
Skeivt arkiv

Fra peppermøpar til skeivhet til sjøs. Historier om skeiv kjærlighet og sex – med og uten identiteter.

Tonje Louise Skjoldhammer: «Jeg elsker hende ikke højere end før; thi hun havde mit hele rene Hjerte» Petronelle Nilsens dagbøker 1824-1830

Gry Bang-Andersen: «Skeivhet til sjøs – om maskulinitet, vennskap og seksualitet i norsk utenriksfart 1950-1980».

5 minutter på hvert foredrag, og 15 minutter spørsmål til slutt. Begge arrangement blir ledet av Skeivt arkiv.

Med:

• Tonje Louise Skjoldhammer, Ph.d.-stipendiat, Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap, UiB
  •  Gry Bang-Andersen, Ph.d.-stipendiat, Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap, UiB