Anti-eksepsjonalisme om logikk

Nyhetsarkiv for Anti-eksepsjonalisme om logikk

Filosofene Pål Antonsen og Ole Hjortland får Det humanistiske fakultets formidlingspris 2019, for deres arbeid med logikksjekk av den offentlige debatten.
Forskergruppen i logikk og NFR-prosjektet `Anti-Exceptionalism About Logic' organiserte konferansen The Normativity of Logic, 14.-16. juni 2017 (UiB).
Gil Sagi (Haifa University) besøker FOF i perioden 2. oktober til 14. oktober.
Den første offisielle workshop'en i Anti-eksepsjonalisme-prosjektet hadde tittelen `Logic as Science'. Workshop'en samlet ni foredragsholdere fra det internasjonale miljøet i filosofisk logikk.
Ole Hjortland mener vi alle kan bli flinkere til å tenke logisk, hvis vi øver. 8. mars ble han tildelt den prestisjetunge Meltzerprisen for yngre forskere.
Ole Hjortland er en lovende forsker som allerede har etablert seg som en sterk ressurs for forskningsmiljøet ved UiB.
– Vårt mål er å styrke det faglige miljøet for filosofisk logikk i Norge.