Bjerknessenteret for klimaforskning

Nyhetsarkiv for Bjerknessenteret for klimaforskning

Klimakonferansen Ilulissat Science Forum ble arrangert for første gang, 2.-4. oktober. Det hele startet med offisiell åpning av lokalet ILLU Science and Art Hub, hvor UiB-professor Kerim Nisancioglu og forskningsprosjektet ClimateNarratives legger til rette for samarbeid med lokalbefolkningen.
Dei globale utsleppa aukar ikkje like raskt som for ti år sidan, men utsleppa har framleis ei stigande kurve. Karbonopptak i havet og på land har som alltid ei uvisse knytta til seg.
Ein supermodell som kan varsle tørke opptil eit år på førehand, og eit overvakingssystem for vatn i atmosfæren som kan finne ut kor snø kjem frå, er vurdert av EU til å ha så stor samfunnsnytte at dei har fått særleg finansiering for å bli utvikla vidare.
Kvart år leverer klimaforskarar karbonbudsjettet frå heile verda. Klimamiljøet i Bergen har gjort ein betydeleg innsats for å skildra CO2-data frå havet.
I starten av september publiserte svært mange internasjonale helsetidsskrift en lederartikkel der det oppfordres til å stille seg bak kampen for klimaet. Denne uken kan oppropet få 1000 nye underskrifter på en UiB-ledet helsekongress i Bergen.
Undring og beundring. Slik gikk det da en italiensk journalist havnet i en UiB-ledet rotnorsk debatt om de store spørsmålene.
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2019. Søknadsfrist 25. september.
I samband med Klimatoppmøtet i Polen bed klimaforskar Tore Furevik regjeringa tenkje nytt og stort. Havvind er eit av fortrinna som kan gjere Noreg til eit nullutsleppssamfunn – og skape eit nytt industrieventyr.
Tore Furevik leder Bjerknessenteret for klimaforskning. Som ny klimadirektør skal han i tillegg koordinere Universitetet i Bergens samlede klimasatsing.
Flytande vindmøller kan revolusjonere jakta på fornybar energi. Professor Finn Gunnar Nielsen får ærespris for sitt pionerarbeid på feltet.
Ho vert skildra som ein glødande formidlar, som kan gjere kompleks vitskap tilgjengeleg og aktuell for folk flest. Kikki Kleiven får Meltzerfondet sin pris for framifrå forskingsformidling.
Klimaforsker Kerim Nisancioglu bruker egne erfaringer fra Grønlandsisen og samarbeider med ismusiker for å fortelle barn om klimaendringer.
Dette er de viktigste strategiske sakene ved fakultetet.
Fra januar 2016 er dekanatet ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet utvidet til fire personer, etter at Anne Marit Blokhus har takket ja til å bli prodekan for forskerutdanning og infrastruktur.
Universitetet i Bergen har snakket med fire forskere om de store utfordringene verden står overfor i årene fremover.