Centre for Cancer Biomarkers
thon-midler 2017

Prisutdeling i Universitetets aula i Oslo

Torsdag 2. mars ble årets Thon-midler utdelt i Universitetets aula i ved Universitetet i Oslo. CCBIOs Lars A. Akslen og Elisabeth Wik var til stede ved den høytidelige seremonien for å motta sin tildeling i kategorien nasjonale undervisningsrelaterte forskningsprosjekter.

Akslen and Wik on the stage at the University Aula in Oslo, receiving the grant by Olav Thon.
CCBIO's Lars A. Akslen and Elisabeth Wik receive the grant from the chairman of the foundation's board, Olav Thon. In the background you can see Anne Berit Guttormsen, also from UiB and the Department of Clinical Medicine, who received an award for excellent teaching. Besides her is Jan Hoeijmakers from the Erasmus University Rotterdam, the Netherlands, who was awarded the International Research Prize.
Anne Lise Fimreite

Dette er tredje året Olav Thon Stiftelsen delte ut faglige priser og støtte til undervisnings-relatert forskning innen de medisinske og matematisk-naturvitenskapelige fagområder. Dette er tildelinger for høytstående internasjonal forskning og for fremragende, forskningsbasert undervisning på universitets- og høyskolenivå.

Les om mer om alle årets priser her.

Etter en prosesjon inn holdt rektor ved UiO, Ole Petter Ottersen, velkomsttale. Stiftelsens fagråd presenterte prisene, og leder av stiftelsens styre, Olav Thon, delte ut prisene. Musikalske innslag var ved Ole Edvard Antonsen, trompet, Den norske Studentersangforening, Catharina Chen, fiolin og Jie Zhang, flygel.

Akslen og Wik mottok støtte for prosjektet "Harvard Kreftforskning: Partnerskap for fremragende utdanning og forskning". Prosjektet går over 3 år og tildeles en støtte på til sammen NOK 1,5 millioner. Du kan lese mer om prosjektet i saken under.

Vi gratulerer!