Russisk

Nyhetsarkiv for Russisk

– Jeg er utrolig stolt av å få stå i et kunnskapsfellesskap sammen med dere, og gleder meg til å se alt det dere skal få til, seier HF-alumn og ph.d.-kandidat Johanne Kalsaas til årets bachelorkandidater.
– Det kan bli flere tiår med krig i Ukraina. Men de russiske mødrene er en mulig vei ut av krigen, sier UiB-forsker Martin Paulsen i podcasten UiB Popviten.
Ingunn Lunde får Ugleprisen for å ha jobbet målrettet med å heve studiekvaliteten på russiskfaget. Lunde har utviklet nye undervisningsmetoder og flyttet fokus fra tradisjonell formidling til aktiv læring og bruk av digitale ressurser.
– Med dette opplegget blir både den faglige og pedagogiske kvaliteten bedre, mener fagansvarlig Ingunn Lunde.
Har du lyst til å studere i Russland til sommaren? SIU tilbyd stipend til norske studentar ved utvalde sommarskular ved russiske universitet. Stipendet dekkjer skulepengar og bukostnader.
– Eg trur alle arbeidsgjevarar skjønar at dei som har studert språk er hardtarbeidande, sjølvstendige, modige og tolmodige.