Nyhetsarkiv for Fagområde for eldremedisin, samfunnsfarmasi og tverrprofesjonell samarbeidslæring (FEST)

Fredag 6. oktober markerte Senter for farmasi og Sjukehusapoteket i Bergen at det i år er henholdsvis 20 og 40 år siden opprettelsen med dobbelt jubileumsseminar.
The University of Bergen's Centre for Pharmacy has been granted a prestigious Erasmus+ cooperation partnership grant of €400,000 over 36 months for their FPD-Include project. FPD-Include, which stands for Faculty Professional Development for inclusion in pharmacy education, is a collaborative effort involving Utrecht University, San Pablo-CEU, Helsinki University, and the University of Bergen as... Les mer
TVEPS var arrangør for det sjuende Its21-konferansen da den ble avholdt på Grand Terminus siste uken i april. – To eksepsjonelt inspirerende dager, sier Liv Mathiesen fra Universitetet i Oslo.
Onsdag ble Fakultetets dag 2023 avholdt ved det medisinske fakultet. Der ble TVEPS og Lars Thore Fadnes hyllet med priser i ulike kategorier.
TVEPS med innspill til ny stortingsmelding om fremtidens helse- og sosialfagsutdanninger. Det må i større grad tilrettelegges for samarbeid på tvers i utdanningene.
Masterstudentene i farmasi avsluttet semesteret med OSKE-eksamen.
Den Norges forskingsråd-finansierte LIVE@Home.Path-studien feiret sin avslutning 10. juni. SEFAS markerte anledningen med et dagsseminar på Alrek.
- En annerkjennelse for sykehjemmene, pasientene, de pårørende og personalet, sier Husebø.
Senter for farmasi ved Det medisinske fakultet tilbyr studieopphold i Tanzania gjennom prosjektet PEPER (Partnership to Enhance Pharmacy Education and Research). Vi har snakket med Camilla Brox og Marita Tøkje Sandven som nettopp er kommet hjem etter tre måneder i Dar-es-Salaam.
Det medisinske fakultet har delt ut utdanningspriser, og den gjeveste prisen gikk til Samfunnsfarmasi.
TVEPS-studenter underviser om helse og livsmestring. – Jeg håper de unge føler seg bedre rustet og har mer kunnskap om kropp og følelser, sier kommende helsesykepleier Kirlin Bodin.
Vi har spurt, og toppene ved universitet og høyskole har svart.
Er du interessert i tverrfaglighet? Nå rekrutterer vi fasilitatorer, som kan tilrettelegge for god læring i praksis.
TVEPS trener medisin- og helsefagstudenter i tverrfaglig samarbeid. Vi søker flere sykehjem som kan ta imot våre studentgrupper.
Hva kan studenter fra ulike helseprofesjoner lære av å jobbe i team? I TVEPS-praksis får studenter fra ulike profesjoner utrede pasienter sammen.
Professor emeritus Anders Bærheim beskrives som en bauta ved Det medisinske fakultet. Nå har han fått studentenes hederspris.
Interessen for medisinsk pedagogikk har gitt tverrfaglig innsikt og en spennende jobb på si for medisinstudentene Stian og Solveig.
Studenter med ulik profesjonsbakgrunn utarbeider tiltaksplaner for brukere ved Lærings- og meistringssenteret.

Sider