Forskningsgruppen for arbeidsmiljø, ledelse og konflikt (FALK)

Nyhetsarkiv for Forskningsgruppen for arbeidsmiljø, ledelse og konflikt (FALK)

Seminaret som ble streamet i forbindelse med årets Kile-seminar er nå tilgjengelig i sin helhet på youtube: https://youtu.be/5zKeDAxMLXg
Hvert år deler Psykologiforbundet ut prisen til en person, gruppe, organisasjon eller institusjon som har utviklet, eller tatt i bruk, psykologisk kunnskap på en ny og lovende måte. Årets vinner er professor i arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen, Ståle Einarsen. Han får prisen for sitt arbeid med forebygging og håndtering av mobbing og trakassering på arbeidsplassen.
Har ansattes egenskaper har noe å si for hvordan de mestrer en fraværende og utydelig sjef? Les intervjuet med stipendiat Kari Wik Ågotnes i Psykologisk.no
Professor Ståle Einarsen intervjues av det danske Magasinet Arbeidsmiljø nr. 02 2019.
Institutt for samfunnspsykologi, Forskningsgruppe for arbeidsmiljø, ledelse og konflikt (FALK) og UiB Alumni inviterer til det 9. Kile-seminaret ved Universitet i Bergen, fredag 29. Mars 2019, 0900- 1500.
Institutt for samfunnspsykologi og Forskningsgruppe for arbeidsmiljø, ledelse og konflikt (FALK) inviterte til det 8. Kile-seminaret ved Universitet i Bergen den 28. april 2017.
Professor Evert van de Vliert kommer i disse dager med ny oppsiktsvekkende bok om hvilke forhold som skaper kultur, lederstil og organisasjonsformer i ulike land. Boken bygger på 12 empiriske studier