COASTARK

Nyhetsarkiv for COASTARK

Naturhistorisk museum må forbli stengt på ubestemt tid etter at regjeringen ikke fant rom til å finansiere fullføringen av Museumsprosjektet i revidert budsjett.
Naturhistorisk museum er tømt i påvente av oppussing. Manglende finansiering over statsbudsjettet gjør at museet er stengt på ubestemt tid.
Universitetsmuseet i Bergen får ikke oppstartsbevilgning gjennom statsbudsjettet. Det betyr at publikum må vente til tidligst 2019 for å se dyrene igjen. – Jeg er naturlig nok skuffet, sier rektor Dag Rune Olsen.
De siste store dyrene har blitt fraktet ut av De naturhistoriske samlinger, som skal rustes opp til moderne standard.
Universitetet i Bergen hadde ikke noe annet valg enn å stenge De naturhistoriske samlinger for oppussing før bevilgningen var på plass.
Regjeringen bevilger ikke penger til videre oppussing av De naturhistoriske samlinger ved Universitetet i Bergen. Dermed er det usikkert om museet kan åpnes i 2018.
De naturhistoriske samlinger er stengt for oppussing frem til 2018. De neste ukene skal vi gjøre stas på #mittmuseum.