Ecological and Environmental Change Research Group

Nyhetsarkiv for Ecological and Environmental Change Research Group

Har du en mastergrad i planteøkologi eller lignende, og er du interessert i alpin økologi, klimaendringer, fremmede arter og funksjonell økologi? Forskergruppen 'Between the Fjords' ansetter en doktorgradsstudent for 3 år for å jobbe med oss i RangeX-prosjektet.
Professor II Kathy Willis has been awarded the Michael Faraday Prize and Lecture for 2015 from the Royal Society (UK) for her outstanding work in science communication
Affiliated EECRG member Kari Hjelle (University Museum of Bergen) has recently published with Gunnar Austrheim (Trondheim), Per Sjögren (Tromsø), Kathrine Stene (Oslo) and Aud Mikkelsen Tretvik (Trondheim) a book that presents the results of the NFR project Dynamic Landscapes (DYLAN) that ran from 2009 to 2012
Den innvandrede arten brunskogsnegl (Arion vulgaris) har få naturlige fiender og nå legges grunnlaget for neste års populasjoner.
Ny forskning åpner for debatt på konkurransen mellom mennesker og dyr
Biomangfoldet i Ugandas skoger trues av økonomisk vekst.
Førsteamanuensis Torstein Solhøy er død. Solhøy vil bli dypt savnet ved Institutt for biologi og av venner og kolleger over hele verden.
Liberty Smith og Sophie Windsor Clive var på kanotur på en elv sørvest i Irland, da tusenvis av stær svermet sammen over dem. - En spektakulær video, sier norsk fugleekspert, Arild Breistøl.
Røffe lavlandsvekster klatrer til fjells for å spise seg store i det varmere klimaet. Og når de ikke kommer høyere, er det samling på toppen.
Torstein Solhøy og Bjørn Arild Hatteland sier at snegleforskere som saumfarer et jorde i Åsane i Bergen er overrasket. De finner flere feite snegler som har overlevd vinteren.