LINGCLIM: Klimadebattens språkbruk og tolkninger
Nyhet

Living with climate change conference: Journalist og forsker Andrew Revkin om klimaendringer

8.-9. mai 2023 arrangerte forskningsprosjektet CLIMLIFE ved Universitetet i Bergen den internasjonale konferansen Living with climate change. Journalist og forsker Andrew Revkin ga en engasjerende og inspirerende keynote om klimakommunikasjon, journalistikk og om å koble mennesker sammen.

Bilde fra Universitetetsaulaen og keynote-videoen av Andrew Revkin.
Foto: Emil Perron

Klimajournalist, forsker og direktør for Initiative on Communication Innovation and Impact ved Columbia Climate School, Andrew Revkin, holdt en fantastisk engasjerende keynote på Living with climate change-konferansen ved Universitetet i Bergen 8. mai 2023.

8.-9. mai 2023 arrangerte forskningsprosjektet CLIMLIFE ved Universitetet i Bergen den internasjonale konferansen Living with climate change som samlet over 100 deltagere fra 19 land, og over 50 paper presentations. Journalist og forsker Andrew Revkin ga en engasjerende og inspirerende keynote om klimakommunikasjon, journalistikk og om å koble mennesker sammen.

I etterkant av konferansen la Andrew Revkin ut et lengre blogginnlegg som du kan lese her.

– The University of Bergen in Norway has just wrapped a valuable two-day conference on “Living With Climate Change.”

The core focus? How to handle what seems like a deep contradiction: “While there is broad agreement on the urgent need for action to mitigate climate change, people must also go on living their daily lives, attending to their needs and interests of themselves, their families and their community.” (The first day stream is here. Review highlights from Twitter via #climlifebergen.)

Du kan se innspillingen av Andrew Revkins keynote My Climate Change – Exploring realiteter og muligheter avslørt gjennom nesten fire tiår på bærekraftstakten på denne adressen (38min20sek).