ECER-konferansen 2013
Professor Kari Smith og førsteamanuensis Marit Ulvik hadde flere bidrag på ECER-konferansen i september.
Hovedinnhold
Begge UPP-representantene presenterte papers. Smith presenterte et paper om vurdering: Teachers, Leaders and Local Authorities Learning together about Assessment-for-Learning (AfL). Ulvik presenterte et paper hun skrev sammen med førsteamanuensis Hanne Riese "Action research from student teachers’ perspective" som er en case-studie knyttet til en av modulene i lærerutdanningen ved UiB.
Den europeiske konferansen gikk i år av stabelen i Istanbul med nærmere 3000 deltagere. Smith og Ulvik deltok også i et symposium med overskriften: Learning to Become a Teacher in the Contemporary World: The Role of Initial Professional Development and the First Working Experiences. Der holdt de et innlegg om hvor nye lærere henter sin resiliens fra og hadde tittelen: Sources of Resilience in Newly Qualified Teachers. I tillegg til Smith og Ulvik var også Ingrid Helleve medforfatter på innlegget. Stipendiat Ketil Langørgen deltok også på konferansen.